Gran(n) gran??

Mer julförberedelser här hemma i helgen =) Var först å kollade på musikklassernas luciakonsert i fredags, så oerhört duktiga de är! Det är verkligen en upplevelse att se dem. Lucas var tomte i år och givetvis finast av alla ;) Igår bakade vi fyllda saffransbullar (gillar inte lussekatter) och så blev det en runda på stan. Lucas å Lilliz klippte sig. Idag har jag varit med halva släkten och huggit gran. Min egen familj var emellertid upptagen på olika håll, så jag fick välja gran själv. Lucas var på innebandy, Lilliz skulle på hockey å övriga tillbringade eftermiddagen med handboll, så jag åkte dit med Laline å Linus. Gick 100000 mil (gillas nog inte av Liten, får massor av sammandragningar efter en sån promenad) men jag hittade, med hjälp av Laline, till sist en gran som får duga. Vet egentligen inte om jag gillar den, men den blir säkert ursnygg när barnen klätt den med allehanda pynt =) Egentligen är det en ganska galen grej med julen.. Hugga ner ett stort träd som man sen dekorerar med kulor, glitter och annat.. Det är ju faktiskt sjukare än att dansa runt en blomsterpryd stång till en sång om grodor utan svansar å öron på midsommar.. MEN granen hör julen till =)

Efter granhuggningen grillades det korv och det bjöds på glögg. Mysfaktorn grusades dock av att ingen av mina pojkar var med idag, brukar ju alltid hugga gran, grilla och mysa tillsammans med dem - men nu väljer de annat före, antar att det är ett tecken på att de faktiskt börjar bli ganska stora =/  I år vill de inte ens ha någon "riktig" tomte, Lucas har utsett sig själv som förste Nisse  med rätt till julklappsutdelning. Ok, det får gå för i år då, men kommande jular har vi återigen en Liten i huset och då kommer den riktiga tomten tebax =)

Julfin min blogg blivit va?? =) Givetvis Laline som fixat, tack Bästa!!

            

image20
   
image21

Kommentarer
Så här sa: Carro

Granen kommer bli kalasbra =) ILY!

2007-12-17 @ 14:44:11
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0