Att ärva/låna kläder är perfekt :) Här har...

img_0309 (MMS)

Att ärva/låna kläder är perfekt :) Här har Alice lånat ett par jättesnygga Molo-brallor av finaste Leon. Leon som är året yngre än Alicen hade vuxit ur dem och nu är de perfekta 3/4-byxor till Toss. Ska spara alla Alicens molosar framöver, tycker verkligen de är supercoola såhär! Förresten så har jag varit ute och sprungit ikväll igen, kändes toppen!! Så himla glad för det :) Nu ska det snart filmmysas med maken och lite godis. Linus har besök av kusin Calle och de har varit på långpromenad för att köpa eget filmgodis! Life is gooood :)

Fy fy fy!!! Värsta rundan i skogen någon...

Fy fy fy!!! Värsta rundan i skogen någonsin. Fattar inte hur det kunde kännas så jäkla illa. Kanske berodde det på att klockan plötsligt stannat på fem minuter och jag valde att starta om? Kanske berodde det på den grymma värmen och på att jag valde att springa alldeles förtidigt, medan solen fortfarande stekte? Jag vet inte, men det kändes fan, skit å mög :( Bara ren jäkla envishet och vilja som gjorde att jag åtminstone klarade målet. Suck! Jag vill verkligen inte tappa sugen. Jag vill att det alltid ska kännas som det gjorde i söndags! Hoppas fotbollen på tv snart kan få mig på lite bättre humör. För jag är fortfarande skitsur. Så Heja Heja Spanien!!!

Stranden

Så har vi varit hemma i två dagar och det känns redan som en evighet sedan vi var iväg. Märkligt det där :) Idag, liksom igår blev det en tur till stranden. Idag var det betydligt skönare dock. Jag vill ha det ordentligt hett när jag är på beachen och mig gör det inget om det ökar på ett par grader till. Mina föräldrar och Carro och Leon var också i Åhus idag :) Mys att få träffa dem man tycker om ♥ Ikväll blev det grillat till middag, aldrig fel! Nu är vi nyss hemkomna efter en lång promenad. Redan igår bar jag minsann ute i spåret igen och fortsatte min joggingskola. Trodde det skulle vara aptrögt att springa efter två veckors uppehåll, men det kändes riktigt bra och jag hoppade fram till rätt vecka direkt. Är nu inne på gå två minuter och jogga 8 (x3). Känns verkligen toppen att det går så bra!

Förövrigt så känner jag mig ganska dator-oberoende efter två veckor utan internet. Kommer såklart att uppdatera bloggen eftersom jag vill ha möjlighet att läsa tillbaka, men fb känns helt uteslutit förtillfället. vet inte varför... Kanske kommer lusten tillbaka redan imorgon. Men just nu orkar jag bara inte veta vad alla gör hela tiden. Och jag varken orkar eller vill uppdatera mitt liv för halva omvärlden.

K  R  A  M

SPANIEN

Sedan igår är vi nu hemma efter två underbara veckor som spenderats i Spanien. Flygresan dit gick toppen. Det kan även jag konstatera som nog är något av det mest flygrädda som finns. Alice höll sig vaken hela bilfärden till Kastrup (vi körde här ifrån klockan 03.00) och sen somnade hon inte förrän det var dax att landa i Barca. Hon försökte själv starta flygplanet genom att trycka på knapparna på armstödet. "Dä funkar inte vårt flygplan pappa, jag kan inte starta" :) (Flygresan hem var inte alls lika behaglig, synd för det är ju ganska smidigt att ta sig fram genom luften iallafall, men vi får se - jag väljer kanske bil nästa semester.)

Det var verkligen en underbar resa, på alla sätt. Vi har inte gjort annat än njutit. Av vackert väder, av fantastiskt sällskap, av god mat, bad, upplevelser och framförallt av tid till att bara ta dagen som den kommer. Vågar nog påstå att detta är min bästa semester någonsin. L´Estartit är en underbar liten pärla som vi hittat och som jag gärna återvänder till gång på gång. Från början är det en liten fiskeby och det är ett ganska litet, lugnt och framförallt vackert ställe. Jag älskar att vara där. Denna gången bodde vi på ett hotell som låg i direkt anslutning till stranden. Boendet var helt ok, trots att vi hamnade högst upp på fjärde våningen. Vi hade ju världens bästa grannar intill och varje dag började med att vi åt frukost inne hos dem. Förövrigt har dagarna till stor del spenderats vid poolen, men lite tid har vi såklart även varit vid stranden. Vi har promenerat på den mysiga gågatan, på strandpromenaden och ibland har vi tagit lunch eller middag ute. Ibland har vi suttit på någon mysig uteservering och njutit av ett gott vin/öl eller sangria. Ganska ofta har mamma kockat och sett till så att vi har fått riktig mat :)

En dag vaknade vi till mulet väder och då bestämde vi oss för att köra till Girona för att se vad den staden hade att erbjuda. Det var verkligen en upplevelse att komma dit.  En annan dag var vi i Calella och hälsade på hos Mämme och Lars i deras husvagn. Calella är en del av min uppväxt och det var fantastiskt roligt att få komma dit igen och se hur det är där nu. Campingen var sig lik, men staden hade förändrats massor sedan jag var där för 19 år sedan.  En dag var jag, Mattias och barnen på Waterworld i Llorette. Jag är så imponerad av att man kan hålla ett badland så fint. Gröna gräsmattor, inget skräp någonstans och en enorm säkerhet vid varje attraktion. Linus roade sig (och mig) kungligt hela dagen :) Alice har trivts som fisken i vattnet, inte undra på det så mycket tid som vi har haft till att bara vara tillsammans. Hon älskade att springa mellan vår och mormor och Bojjes lägenhet och få uppmärksamhet från alla håll och kanter. Ja jag vet faktiskt inte hur jag i ord ska kunna beskriva denna underbara resa. Vi har haft det så bra som det bara går tror jag och kanske ändå ännu lite bättre. Nu i efterhand förstår jag hur viktigt det här är för mig och Mattias, för vår relation. Vi har så ofantligt mycket måsten i vår vardag och detta var en paus från allihop. Förhoppningsvis återvänder vi redan nästa år till L´Estartit och förhoppningsvis vill vårt trevliga resesällskap då återvända tillsammans med oss.

TUSEN TACK till mammi och pappi för en underbar semester. Tack för god mat, för hjälp med barnen, för alla roliga stunder, alla skratt och all glädje. Helt sagolikt. NI är fantastiska ♥

Jag saknar redan Spanien. Det enda jag längtade hem efter var att få träffa Lucas igen. Två veckor utan honom är lång tid. Han kom såklart hem igårkväll och det var hur mysigt som helst. Imorse skjutsade jag honom till Åhus där han nu ska tillbringa hela veckan på innebandyläger. Tufft att vara ifrån honom igen, men nu är det ju iallafall körbart avstånd :)

Livet i Spanien är underbart :) Vi har ve...

Livet i Spanien är underbart :) Vi har verkligen det fullkomligt ljuvligt. Att resa tillsammans med mammi å pappi har varit helt perfekt, det gör vi gärna om. Kan inte tänka mig att en semester kan vara bättre än såhär. Den har bestått utav lite av varje. Massa skön sol å värme, besök på olika platser, massa tid tillsammans, lugn, ro, skratt å glädje. Just nu väntar jag på maken som är i duschen, snart ska vi gå ut och äta. På lördag åker vi hem från mitt favoritland. Blandade känslor just nu, visst hade jag gärna stannat ett tag till, men samtidigt njuter jag av vetskapen om att vi har massa sommar kvar när vi kommer hem. Å självklart saknar jag Lucas väldigt mycket, ska bli då skönt att få träffa honom, krama min storkille. Dessutom känner jag mig så himla nöjd med att allt varit så tipptopp. Å en sak vet jag, Vi återvänder hit igen. Till samma lilla by, i samma ljuvliga land. Viva España :)

Hej Sverige! Här har vi det underbart :) ...

Hej Sverige! Här har vi det underbart :) Jodå jag vänjer mig lätt vid att ha det såhär. Soligt, varmt och skönt. Alice har varit sjuk ett par dagar men är nu pigg och kry igen. Skönt. En förmiddag med moln och t.om några stänk har vi haft och då passade vi på att åka till Girona för att uppleva lite stadsliv. Supermysig stad att ströva runt i. Förövrigt ägnar vi mest dagarna åt sol, bad, god mat å dryck och att vara tillsammans. Och nej jag längtar inte hem. Inte alls faktiskt. Kram på er!

Kl är 03.30 och Liten är hur pigg och glad...

img_0258 (MMS)

Kl är 03.30 och Liten är hur pigg och glad som helst :) Hon ska till Spaaajnen å hennes enda fråga var om vi packat hennes solglasögon! NU är vi på väg mot Kastrup. Spanien here we come!! Å solen e åxå på väg har jag hört :) Najs!

Mot Spanien!

Skolavslutningsdag - me löve! Ja jag älskar verkligen skolavslutningar, det är något visst med det. Fina klänningar på tjejerna, stylade grabbar och den blomstertid. Lovely lovely lovely! Idag var jag med Linus på hans avslutning och det var hur mysigt som helst.

Resten av dagen har jag spenderat med storkillen. Hämtade hem honom vid middagstid och sen har det mest varit vi två hela dagen. Just för att jag skulle kunna vara tillsammans med Lucas hela dagen idag så packade jag och fixade med det mesta redan igår. Jag och Lucas åt middag i stan (Ocean City) och sen gick vi en runda på stan och kollade i samtliga sportaffärer (såklart!). Efter det var vi hemma här en stund och Lucas fick fylla på med lillasyster-kärlek. Innan jag lämnade honom hos sin pappa ikväll stack vi och käkade varsin mjukglass. Satt kvar länge och bara pratade. Om allt möjligt, hur det var när han var liten, hur det är i skolan, hur det är nu... En underbar dag! Ville inte sluta krama min älskling när jag lämnade honom! Saknar honom redan ♥

Resväskorna står på vänt i hallen. Liten har somnat och själv är jag skittrött. Ska snart krypa ner och försöka sova några timmar innan det bär av mot Kastrup. Ska bli skönt att få semestra lite på annan ort.

07.00 tar planet oss mot Barca!

Bye på ett tag :)

Att vara en (stor) smula oegoistisk

Ska bli underbart med semester. Underbart att komma iväg, byta miljö och förhoppningsvis få lite sol iallafall. Vädret i Spanien är inget vidare förtillfället, men det skiter jag i. Jag har annat att tänka på. Som att jag saknar min stora grabb väldigt mycket just nu. Och på att han ska vara i Sverige när vi är i Spanien. Ja han har själv valt, men det spelar ingen roll. Jag saknar honom alldeles sjukt mycket just nu. Har svårt att tänka på annat. Lucas älskar livet i Fjälkinge. Han älskar att ha kompisarna runt husknuten. Han älskar sin skola, sin fritid och sitt liv i sin barndomsby. Jag älskar att min grabb är innerligt lycklig och välmående. Jag älskar att han har det livet.  Och jag förstår att han väljer det. Men det gör ont.

Våra barn valde aldrig att vi skulle separera. Vi tvingade dem till att finna sig i situationen, därför är vi nu tvingade att se till deras bästa utifrån den. För Lucas innebär det absolut bästa just nu att han är i Fjälkinge så mycket som möjligt. Jag vet det och därför kommer jag aldrig tvinga hit Lucas. Jag kommer aldrig heller känna att han väljer bort mig. För det gör han inte. Jag vet att han saknar mig, att han älskar mig, att han tycker jag är världens bästa mamma. Jag vet det för han talar om det och visar det. På en tonårings vis.

Men

J A G   S A K N A R ♥

Jag saknar att se honom varje dag, ligga och småprata med honom på kvällarna, lyssna på hans hemlisar, äta tillsammans, hjälpa till med hans läxor, lyssna på hans eviga sjungande...

...För det är inte samma sak att prata i telefon, att skicka och få sms, att chatta på internet.

Att vara mamma är sannerligen ingen enkel uppgift. Det handlar ständigt om att gå utanför sig själv, sina egoistiska behov och faktiskt se till vad som är bäst för barnet.

JAG älskar dig, JAG kan faktiskt tvinga dig att spendera hälften av din tid tillsammans med MIG. JAG hade mått bra då och JAG vill egentligen ha det så... MEN.. jag älskar dig alldeles för mycket och jag älskar dig betydligt mer än jag älskar mitt ego.

Och jag är fast i tron om att äkta kärlek är att vara en (stor) smula oegoistisk.

Avslutning

Idag ska min Liten på sin allra första avslutningsfest på sitt dagis! På Vintergatan har de riktig traditionsenlig avslutning med fest, sång, glass och galej. För finaste Tossen är det sista dagisdagen på väldigt länge. Inte förrän om tio veckor startar vi igen. Underbart!

ÄLSKAR DIG ♥

Vill inte alls vara med på bild egentligen, men mamma snodde ett par iaf :)

Springa stan, springa skogen!

Känns som att det är mycket nu. Tvätta, packa, förbereda. Sista maskinen av det vi ska ha med snurrar just nu i tvättstugan. Idag har jag iallafall hunnit med ett besök i stan där jag racershoppade en klänning, jeansshorts, tre tröjor och ny bikini. Nöjd! Alice fick också ett par shorts och en t-shirt. Egentligen var jag inte så sugen på just tröjan eftersom den är rosa. Jag fick nog en överdos av just rosa under höst och vintersäsongen för nu väljer jag allt som oftast bort det till Alice. Idag kunde jag inte välja bort tyvärr, hon ville absolut ha "klossar-tröjan" och så fick det bli. När jag shoppar ensam till henne blir det nästan enbart blått, rött och vitt just nu. Fräscht!

Ikväll stannade jag kvar i Fjälkinge under Linus fotbollsträning. Blev en löprunda tillsammans med systerstor och Carro! Duktiga vi! Jag har fortsatt med Mamas joggingskola och trivs super med den (även om jag slarvade förra veckan och bara fick till två löprundor). Hade nästan tänkt backa på stegen idag, men är glad att jag inte gjorde det för det kändes himla bra. Så skön runda att springa! Mycket bättre än den asfaltrundan jag kämpat med de senaste gångerna. (Ja jag vågar ju inte springa i skogen här hemma - hate snakes! och det finns ju en risk att man stöter på en sådan just här)

Nu har vi minsann satt upp lite mål med löpningen också. Allt för att bli sporrade :) Det stora målet sparar vi till nästa år (ni är fortfarande med va tjejer?!) ;) men i augusti ska vi satsa på iFormloppet i Malmö. Man kan välja att springa fem eller tio kilometer och det får definitivt bli det första i år. Ska bli himla kul! Fem kilometer klarar man ju, men bara att få vara med om upplevelsen ska bli najs!

Till Alice!

Till mamma!

Idag har vi varit och shoppat avslutningsk...

img_0248 (MMS)

Idag har vi varit och shoppat avslutningskläder till Lillkillen! Linus har alltid haft sin egen stil och idag slutade det ungefär såhär :) Jeansshorts och en blå pikétröja till det och lyckan var fullkomlig. Ett besök hos frisören har vi också hunnit med och under hatten är han nu rejält snaggad. Han är tusan så härlig min Lilliz!

Semester

Var tog sommaren vägen? Inte ser det bättre ut när man tittar på vädersajterna heller. Tråkiga sommardagar som denna måste de sajterna vara väldigt välbesökta. Alicen njöt igår iallafall. Det gör hon alltid när hon upptäcker att det regnar! Älskar att ha gummistövlar och plaska i pölarna ju, underbara Toss. Idag är jag och Alicen lediga. Pratade med personalen på Vintergatan igår och sa precis som jag känner. Att det känns så himla onödigt att lämna henne denna veckan när vi ändå är lediga här hemma. Hon har verkligen varit riktigt ledsen de sista gångerna vi lämnat henne och det känns onödigt att fortsätta bråka med henne när hon nu ändå ska ha 10 veckors ledigt. De höll med och förstod och det känns väldigt bra. På torsdag ville de dock att hon skulle komma en stund. Då ska de ha sin riktiga avslutningsfest och det blir nog väldigt bra om Alice är med då så hon också får ett riktigt avslut innan sommarlovet.

Idag ska jag bara mysa Alicen. Frulle väntar hos systerstor om ett par timmar. Sen får vi hem och fortsätta med tvätthögen. Känns som att det är massa tvätta, packa och förbereda nu. Men det är skönt! Imorgon ska vi köra hem till M´s syster och prata med henne, hon ska bo här när vi är iväg. Känns så bra! Jag vill absolut inte komma hem till ett sådant hus som vi hade efter Sälenresan i vintras... Aldrig igen!

Om 10 timmar har min älskade semester ♥ och på fredag är det skolavslutning. Galet att ännu ett skolår har passerat.

Söndagslugn

Underbara soliga morgon :) Löve it! Idag blir det först fotboll med Linus och sen ska vi på kalas i Mjönäs där Esther ska firas. Hoppas solen stannar hela dagen, det är så mysigt med utekalas tycker jag. Ikväll får det bli grillat och jag och M får ta igen lite av lördagskvällen som vi ju missade igår. Snaaart är det verkligen semester och ledigt för alla här. M jobbar på tisdag och sen är han ledig i över fem veckor. Om en vecka befinner vi oss i ljuvliga Spanien. Längtar! Samtidigt innebär det att vi har lite att göra i veckan.

Älskling sover efter nattens jobb, bara jag och Alice här hemma. Lugnt tusan. Nu ska vi äta frulle på altanen och sen är det dax att göra dig redo för fotbollsmatchen.

Önskar er en fin dag!

Fruhippa!

Igår var det en bra dag. När M´s bror och min fina vän Caroline gifte sig hemligt på Rhodos i maj så sa hon till mig innan bröllopet att om de skulle gift sig traditionellt här i Sverige skulle jag garanterat varit hennes tärna. En ära såklart! Även om de nu valde en annan form av bröllop så är det ju tanken som räknas. Tyvärr snuvade de ju inte oss bara på bröllopet utan även möhippan. Så vad gör man? Jo är man tärna i tanken så ordnar man det ändå :) Därför blev det igårkväll en fruhippa för fru Persson. Hon trodde att hon skulle passa Alice till mig (fick ju boka upp henne på något sätt) så vi överraskade henne rejält när vi tågade in en efter en i hennes affär. Istället för att vara barnvakt blev det en kväll med chokladfrossa, vänner, presenter och god mat på Rosegarden! En toppenkväll på alla sätt.

Idag har det varit ännu en fin dag. Solen har värmt underbart och när Alice badade i sin balja ute på gräsmattan så passade jag på att lapa sol en stund. M jobbar ikväll/natt, mina grabbs skulle egentligen varit här men de stannade hos sin pappa på grillpartaj. Jag och Alice passade på att ta en lång, härlig cykeltur. Vi cyklade bl.a. in till Marie och Jocke i stan för att kika på deras nya lägenhet. Jättefint och väldigt lagom cykelavstånd för oss :) Eftersom det bara var jag och Alice hemma ikväll så köpte vi middagen på Ko-san. Alice älskar verkligen nudlar. Vi delade en portion och hon åt nog det mesta av den tallriken :) Efter maten blev det ännu mera cykel innan det bar av hem. Efter bad och sagor somnade Toss tvärt. Hon var verkligen helt slut ikväll, inte undra på det vi hart varit ute hela dagen, det tar på krafterna.

Toppenfredag

Idag är det en toppensupermegahärligdag! Och bättre kommer den att bli :) Jodå jag VET det! Nu ska jag städa klart altanen, sen ska det fixas några ärenden i stan och efter det så väntar massa kul!

Hoppas ni också har en fin fredag. Detta underbara väder kan väl inte göra någon på tråkhumör :)

Alice firar fredag på sitt eget sätt :) Yeeeh let´s rock!

Långt sommarlov!

Alicen fick stanna hemma från dagis idag, hon fick rejäl ögoninflammation igår och då ska man inte vara på dagis och smitta kompisarna såklart. Lite trist för det är avslutningsfest med grillning och uppträde på Vintergatan i eftermiddag. Inget att göra, vi får roa oss själva istället :) I förmiddags hade jag min sista lektion på skolan. Najs! Nu väntar ett härligt sommarlov, ganska långt känns det också. Jag ska jobba 12 dagar på hela sommaren (från nu till vecka 33) och det känns som om jag kan stå ut med det ;)

Funderar skarpt på hur jag ska göra med Litens dagistider nästa vecka. Hon har tid tisdag-torsdag (tre timmar/dag) men jag vet inte... Med tanke på hur ledsen hon varit sista gångerna vi lämnat henne känns det å ena sidan som att vi kan skippa dessa dagar. Hon ska ju ändå vara ledig hela långa sommaren och det känns inte som att det är nödvändigt att kämpa med tårar och förtvivlan då. Å andra sidan känns det som att vi kanske ska få till ett bra avslut på dagis. Vi har liksom inte sagt hejdå och packat hem oss ännu. Funderar vidare...

Lunchen har just landat i magen och nu ska vi ta en promenad i det underbara vädret. Känner jag Alice rätt så kommer vi förmodligen inte längre än till lekplatsen, men det spelar ingen som helst roll bara vi får vara utomhus. Så ljuvligt!

Fikamys i det gröna! Världens finaste busa...

img_0216 (MMS)

Fikamys i det gröna! Världens finaste busar intar lunchen i tivoliparken. Hade nästan glömt hur mycket jag älskar det här. Underbara solen, underbara sommaren. Stanna kvar och stanna länge är du snäll.

Soool och leeedig :)

Höll nästan på att inleda med en svordom av glädje, helt lycklig idag för att underbara solen äntligen visar sig! Jag brukar kunna finna mig i de flesta väder (vad har man för val liksom?!) men den senaste tidens grå himmel, regn och blåst varje dag har verkligen inte muntrat upp precis. Känns som att hela våren bara försvann och nu när det faktiskt står JUNI i almanackan så borde det ju gå mot sommar. Idag är det dessutom verkligen underbart skönt att vara ledig. Alice har inte velat gå på dagis den senaste tiden. Måndag och tisdag har det varit rena katastrofen. Hon har inte smågnällt vid lämning utan illvrålat hjärtskärande och förtvivlat. Jag HATAR det. Jag avskyr verkligen att gå ifrån henne när hon är ledsen. Det förföljer mig hela dagen och fast att jag ringer och kollar så allt blivit bra så känns det fel. Så idag njuter jag lite extra av att vi är lediga och av att det faktiskt bara är fyra dagar dagis kvar innan Alice får ett lååång sommarlov fram till mitten av augusti.

Nu ska det snabbstädas här sen väntar vi frullebesök av Carro och Leon. Det ser vi fram emot ♥