Lillejul

Lillejul och fjärde advent. Trodde att de sista veckorna av graviditeten skulle vara sega, men såhär i jultid håller man ju sig sysselsatt. Fast julstressen undgår jag mer än gärna och har lyckats göra så även i år. Jag vidhåller att det viktigaste inte är allt det man gör eller måste göra inför julen, utan hur man mår efter det att allt är gjort  =)


Förstår inte riktigt det där med alla måsten inför julen, (de skapar man väl själv - eller?) Jag är iaf fullt nöjd med det vi fått gjort. Klapparna ligger under den klädda granen (även en klapp till Liten *hihi*), pepparkakor har barnen bakat (och ätit upp), julgodiset ska sättas fram ikväll, huset är städat, en å annan tomte är utplacerad på lämpligt ställe och ikväll ska givetvis skinkan in i ugnen. MEN.. Det viktigaste med hela julen för mig är tiden. Tid att vara tillsammans, njuta, ta det lugnt.. Tid att slippa säga nej när barnen vill spela ett spel, när de vill läsa en bok eller göra något annat tillsammans med sin mamma. Så vill jag tillbringa min jul och så ser en riktig jul ut för mig!

Så.. Njut av ledigheten, stressa lite mindre,  det dröjer ju trots allt ett halvår till semestern ;)

image26

Kommentarer
Så här sa: Carro

Jag håller med dig! Det viktigaste är helt klart tiden tillsammans! Hoppas ni får en fantastisk julafton! ILY!

2007-12-23 @ 16:30:15
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0