Mer MER!!

Jisses hur trött kan man bli? Har sovit en stund i eftermiddag och det är så skönt! Blir helt nervös när jag ser andra gravida som verkar ha hur mycket energi som helst och som orkar köra på i värsta motorvägstempot.. Själv känns det som om jag ständigt sitter i en lååång bilkö *gäsp*  (herregud hur orkar de, har jag missat nåt kosttillskott för blivande mammor som gör en outtröttlig??) Bebsing är lite tråkig just nattetid, jag vaknar flera gånger och det är inte bekvämt att sova på något sätt. Längtar efter att kunna sova på mage igen =) Idag har chefen hjälpt mig med att fylla i ansökan om havandeskapspenning, inga förhoppningar alls om att få det beviljat, men jag har iaf följt min bm´s råd och åtminstone försökt. Glukosbelastningen igår gick jättebra, var inte allls så farligt som jag trodde det skulle bli. Sockerlösning till frukost är väl inte den optimala drömstarten precis, men som sagt det gick ner och jag behöll det =) Sen satt vi tre blivande mammor och bara väntade på att två timmar skulle passera och sköterskan skulle ta ett stick i fingret. De andra tjejerna var jättetrevliga, jag hade tagit med bok å tidning att fördriva tiden med, men med gravida magar omkring sig blir det mest bara bebbe-prat =).

På BM besöket visade det sig  (givetvis) att hb´t var för lågt och jag måste verkligen skärpa mig med järntabletterna, jag menar hur svårt kan det vara å komma ihåg ett par piller om dan?! (Å sen ha mage till att klaga på trötthet dessutom..) + 6 kg visade vågen nu och det är väl ok, men sen gick jag info om att man under den sista tiden går upp mellan 1-3 kg i månaden.. Hjälp, hur ska det här sluta??!!! 2,5 månad kvar vilket alltså kan innebära nästan 8 kg till!! Suck.. jag som känner mig som en elefant modell större redan. =/ (ja du Liten, när det här är över ska du minsann få hänga med på varenda promenad som ska ta bort det överflödiga som stannar kvar när du lämnat min kropp!) Ikväll är det personalmöte på jobbet, gör ingen hemlighet av att jag hellre suttit hemma och druckit päron Mer, men personalmöte får ju gå det åxå, förresten kan ju alltid ta med sig en Mer.

image10

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0