Sjuk helg och mycket tankar

Vilken sjuk helg.. Kräk, kräk, kräk! Linus började i fredagsnatt. Hela natten gick åt till att duscha, torka, bädda rent, hämta papper, tömma spannen..å så mera kräk. Natten kan sammanfatts som äcklig, tråkig, sämnlös och stackars Lilliz. Idag var det då Lucas, efter hockeymatchen mot Rögle (som de förlorade med 9-8) kräktes han åxå och det har blivit många fler gånger sedan dess. Han är kvar hos sin pappa ikväll, jag pratade med han i telefon och han lät riktigt krasslig. Nu ikväll var det Max (o)tur å mera kräk. Så att man skulle slippa den här magsjukan kan väl räknas som utopi?!  Usch..jag vill INTE!


Helgen har varit sisådär, känner mig lite låg just nu. Inte beroende på sjuka barn, utan mest av andra skäl.. ja flera skäl faktiskt. Kanske är det jag som krånglar till det hela och kräver för mycket? Kanske borde jag inse att det bara är såhär?  Eller kanske är det just det jag inte borde.. Suck..Vad vet jag? Och hur ska jag kunna veta? Men det finns saker som verkligen kan göra mig glad åxå.. Glad att jag har mina underbara pojkar..å att jag har  Liten i magen. När livet känns trist lättar en spark från  h*n upp det hela betydligt och glädjen över att h*n faktiskt finns därinne tas ju aldrig ifrån mig! Idag har jag (och Laline) varit och köpt säng till Liten. Var på Toddler igår och såg den. Ahhh en helt ljuvligt fin, perfekt spjälsäng, den hade verkligen hög måste-ha faktor, så nu står den i förrådet  =) Imorgon ska jag träffa en spec.barnmorska. Anledningen? Prata om förlossningen, det är ju liksom oundvikligt att gå igenom en sådan när man befinner sig i det här stadiet som jag gör. Får väl se vad det samtalet kan ge. Hur som helst så längtar jag massor efter Liten..

.


Kommentarer
Så här sa: Carro

Hej love! JA sängen var superduper fin =) Mkt mkt finare än "de vanliga". Hoppas det gick bra på BM-besöket idag! Puss ILY!

2007-10-29 @ 17:36:37
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0