Var är min ork?

Onsdag... har varit hemma i veckan. Kräk och sjukdomar och idag semester. Pojkarna har ju lov från skolan. Imorgon blir det dock till att återgå till heltidsjobb, första 8-timmarspasset bland de 25 barnen på tre veckor. Vet i f-n hur jag ska orka. Känner bara att det inte kommer funka. Sover dåligt på nätterna, vaknar runt fyra, ligger och vrider och vänder mig i sängen, men kan inte somna om.  Ibland är soffan ett bättre alternativ, då kan ju iaf tv:n stå på å man kan slötitta lite, även om det är sjukt tråkiga program så tidigt på morgonen. Kom på mig själv i förrgår natt med att jag legat å glott på tv-shop i en halvtimme, snacka om meningslöst tidsfördriv. Varför vaken då? Drömmer, funderar och hittar ingen bekväm ställning att sova i. Sova på rygg går inte längre, bebis trycker på och jag blir yr och illamående. På sidan funkar det en stund, men får ont i fogar och i den höft vars sida jag ligger på - så det blir ju ett evigt vändande. Att sova på mage, ehhh nej =) det var längesen! Har vilat mycket på dagarna nu när jag varit hemma, välbehövligt och skönt. Känner mig helt ur form för tillfället och jag tänker inte låtsas som om jag kvittrande går till jobbet imorgon. Jag vet faktiskt inte var jag ska hitta orken. Nej jag vet - graviditet är ingen sjukdom, men inte fan behöver man låtsas om som om det är ett normaltillstånd som INTE påverkar kroppen, orken och den fysiska aktiviteten. Dessutom e det väl allas rätt att få må så bra som möjligt?? Gravid eller inte.


Samtalet med spec.bm igår gick bra, men var sjukt jobbigt. Antar dock att det var nödvändigt och att det inte var enda och sista gången jag var där. Tycker det känns jättejobbigt att behöva ta tag i saker som man för längesen gömt undan, men hoppas iaf på en positiv upplevelse denna gången och att jag kan gå vidare snart. Grubblerier och funderingar är som sagt en anledning till vakna nätter..


Ikväll tänker jag rota fram Litens kläder ur skåpet och kolla hur mycket h*n egentligen har i klädväg. Känns som om vi kommit en bra bit på väg nu i införskaffandet av bebbe-prylar =) Igår köpte vi bilstol, Kids corner hade 20% på allt så det var lika bra å passa på. Stolen hade vi valt för längesen så det var bara att slå till. Säng, vagn, bilstol... allt är valt å inköpt =) fattas fortfarande en del kläder, lite små saker och ett skötbord, men än finns det ju tid. Dessutom siktar vi på att åka till Ullared nästa helg och där ska finnas en bra babyhörna har jag hört. Bara man nu orkar med att gå där =/ Zzzzzz....


Nä nu e det dags för middag, sen blir det soffan en stund. Ska kolla på riskförlossningar på TV4 fakta. Smart va??!



Kommentarer
Så här sa: Carro

Du får snart uppdatera tycker jag =) ILY!

2007-11-09 @ 17:34:58
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0