Det finns bara en äkta latte!

Efter att jag fixat tvätt, disk, bäddning och plockat lite här hemma imorse blev det en lång promenad med Snorpan till stan. Vädret var ju underbart, dessutom mår jag bra av långa promenader och lilltösen mår bra av att sova ute i vagnen. Hade inga ärenden dit direkt, men köpte iaf lite frukt å grönt på torget. Sen blev det fika med latte och macka. Dock inte på Zekes (är rädd att folk snart tror jag tillhör inventarierna där...) Insåg dessvärre snabbt att jag inte borde valt bort mitt favoritfikaställe. Mackan var ingen större smakupplevelse, latten var för kall och servicen var inget vidare =( Så jag håller fast vid mitt påstående i rubriken: det finns bara en äkta latte. Efter vår lilla runda på stan tog vi bussen hem. Hade först tänkt promenera, men Alice var vaken och verkade inte alls trött. När hon är så pigg tröttnar hon ofta på att ligga i vagnen efter en stund och jag såg framför mig hur jag halvvägs hem skulle kunna ha en vrålarg liten tös däri. Så det fick bli en bussfärd hem, vilket var tur eftersom det började hagla(!) precis när vi hoppade av bussen. Busschauffören var iaf väldig trevlig och skojade både med mig å Alice, som satt i mitt knä och "pratade" hela vägen hem. Får nog erkänna att jag har en liiiten fördom om att just busschaufförer kan vara en aning buttra och surmulna, men det är skönt när motsatsen blir bevisad =)


image110


Kommentarer
Så här sa: Carro

Visst är det skönt när motsatsen är bevisad :) Och jag kan inget annat än o hålla med: "Det finns bara en äkta latte" ZEKELATTE!! ILY!

2008-04-09 @ 15:57:54
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0