Vad är det för värld vi lever i?

En sinnessjuk människa, en tidigare dömd sexbrottsling som förgripit sig på unga flickor har i år efter år fått gått lös i vårt samhälle. Vad är det för värld vi lever i och vems är egentligen ansvaret nu? Hans rättigheter som medborgare var större än dessa flickors rätt till trygghet och en normal uppväxt. Jag förstår att han måste ha varit sjuk, jävligt sjuk - men det spelar ingen som helst roll. Människor som han har nyttjat sin rätt att leva i ett normalt samhälle. Jag skiter i om han suttit på ett sinnesjukhus, i ett fängelse eller levt med en övervakare hack i häl. Vad fan som helst hade varit tillräckligt bra, vad som helst utom ett liv här bland oss. Ett liv bland våra barn, bland mina ungar. Hur många "sådana" gör fortfarande oskyddat sina inköp i Svenssons mataffär, beställer en Calzone på bygdens pizzeria eller ser en film på någon av stans biografer? Något är jävligt sjukt. Vi lever i en värld där man kör ungarna till dagis trots att föräldrarna är hemma för att man på allvar tror att samhället är bättre på att fostra kidsen, på att utveckla dem, ta hand om dem. Skitsnack! Det här samhället kan inte ens skydda dem från redan dömda förgripare.  Nu är han fast igen, men priset var jävligt högt. Två oskyldiga människors liv. En av dem en tioårig flicka... Det finns inga ord.  



image119

Kommentarer
Så här sa: Småbarnsmamman

Det är helt klart superhärligt att få vara hemma och "mysa bäbis". Även om jag saknar jobbet också. Litegrann...

2008-04-14 @ 12:30:09
URL: http://smabarnsbloggen.blogg.se
Så här sa: Hanna

kunde inte sagt det bättre själv. Har varit för arg för att ens kunna formulera mig! ska man inte ens våga släppa iväg sina barn nårra hundra meter från hemmet

2008-04-14 @ 12:53:52
URL: http://kompez.blogg.se
Så här sa: Carro

Nej det är fan helt jävla sjukt! Sådana människor som han, har faktiskt förbrukat sitt liv (två gånger om)

2008-04-14 @ 15:21:46
URL: http://carolinus.webblogg.se
Så här sa: sis

Håller fullständigt med, man vågar snart inte släppa ut sina barn, oavsett ålder. Detta ska kallas ett tryggt samhälle. Det är rena SKIT SNACKET!!!

2008-04-14 @ 19:53:18
URL: http://pajzon.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0