Snart vardag

Väntar. På vad? Jo det känns som om varenda dag just nu är en enda lång väntan. På att vardagen ska ta vid, att skolan ska börja och på att alla återigen ska löpa i de redan upptrampade spåren. MEN det är ju trots allt en hel vecka kvar, borde försöka njuta av den vetskapen istället för att sucka över vardagen. Jag välkomnar vardagen med vemod, för i vår familj har vi så in i h-vete mycket vardag. Läxor tar tid och måste få ta tid. Tjatet innan läxorna plockas fram är inte något jag ser fram emot. Idrott är vardag och tar tid. I den här familjen är det idrott, träningar eller matcher alla dagar i veckan. Jo jag tycker att det är kul att  barnen har intresse, gör något och mår bra. Jag klagar inte - konstaterar bara att det är jäkligt mycket vardag. Däremot klagar jag över och ogillar alla andra krav som idrottandet medför. Det är inte bara de svinaktiga medlemsavgifterna du ska betala (hade inte haft en suck om jag varit ensamstående).  Snällt och lydigt ska du ställa upp och grilla under flera timmar utanför en stormarknad på din lediga lördag, stå i cafeterian, hjälpa till vid A-lagsmatcher samt sälja meningslösa lotter eller kalendrar som inte en enda människa vill ha. Nu är Alice ganska stor, men det var väl magstarkt när hon var knappt tre veckor gammal och de ringde och undrade vart jag tagit vägen. Jag skulle ju för fan sålt kaffe under A-lagsmatchen. Ammande bebis hemma... ja vadå hade jag inte kollat cafeteria-schemat??

Jag vet - alla måste hjälpas åt men ibland undrar jag vilka som egentligen bli behjälpta av att vi ställer upp. Pengarna verkar gå rakt in i annan verksamhet för när barnen ska på cup eller göra något tillsammans - då kostar det igen. Men som sagt jag tycker det är bra att barnen har intresse, rör på sig och trivs. Även om det innebär  oerhört mycket vardag för oss. Vardag kräver finplanering men samtidigt så tycker jag att det ska bli ganska skönt att få lite ordning, tider och struktur igen. Nåja det först om en vecka, nu ska jag unna mig att njuta ledig fram tills dess.

Påminner om lösenord. Kommentera eller maila om du vill fortsätta läsa.

Måste till sist bjuda på lite bilder. Alice har blivit en riktig linslus, numera ser hon typ ut såhär så fort kameran kommer fram:









Kommentarer
Så här sa: Carro

Så tråk med en massa man ni ska göra "utanför" träningar o matcher, speciellt när man inte ser röken av vart pengarna går till. Förstår att du är arg! Tråk av mig som inte orkade komma till er idag, var så himla trött. MEN jag drog på regnskläderna o gick en promenad. Duktig mig! Hoppas vi ses snart iaf! ILY!!

2008-08-12 @ 21:40:29
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Mellizz

Go hon är Alice! Ja jag håller med vardag är bara en massa jobb o tider! Jag vill ha lösen kul o läsa o kommentera! Puss o kram Marie

2008-08-13 @ 08:38:52

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0