Tredje advent

Helgen närmar sig sitt slut men den här helgen har verkligen bidragit till att höja julstämningen för mig :) Först var det luciakonserten igår som gjorde sitt, sen blev det julbak på kvällen och idag har vi varit och huggt årets julgran. I år hittade vi granen snabbt (nej, inte vi - min älskade M hittade den nästan direkt) och den är jättefin! Det har blivit en fin tradition att åka ut till mina föräldrar, hugga gran och sen dricka glögg och grilla tillsammans. Tycker det är fantastiskt mysigt att göra det och den traditionen är så mycket viktigare för mig än att steka köttbullar, lägga in sill etc. Jag tycker det är viktigt att man väljer ut godbitarna i julfirandet och njuter lite mer av dem istället för att stressa på och hinna med allt. Pojkarna uppskattar att få rasa av sig i skogen, det blir många timmar utomhus och t.om. Alice tyckte det var toppen att titta på alla granar. Hon njöt verkligen av upplevelsen. Pekade, tittade och sa "ä dä" hela tiden :) När vi sen grillade så sov hon gott i vagnen :) En jättemysig eftermiddag! Tack mams å paps för det.

Ikväll blev det ett pass på friskis, duktiga mig :) och nu är det dax för en efterlängtad dusch. Men först lite bilder:



***Från gårdagens lussefirande***


***pepparkakshus a´la mig å Lilliz***


Å lite bilder från idag:


     




Kommentarer
Så här sa: Marie

Jaha då har ni herrgran hemma min kommer nästa helg skönt kram Marie

2008-12-15 @ 09:25:47
Så här sa: Carro

Fint pepparkakshus! Längtar du inte efter att sätta in o klä granen nu då? Det är ngt av det bästa med julen, tycker iaf jag! Hoppas vi ses snart! ILY!

2008-12-15 @ 15:33:05
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0