Ikea

Idag fick jag minsann släpa upp Alice innan klockan åtta. Hon vaknade då och ville ha välling, men jag antar att hon gärna somnat om en runda till direkt. Känns som om den här ledigheten håller på att ge oss riktigt dåliga vanor så det var bäst att palla sig ur sängen :) Jag och Alicen tog ett mysigt bad tillsammans och efter det var hon helt slut. I säng igen och så vilade hon en timme till. När Linus och Alice vaknat så körde vi till Broby för att hälsa på Cå L. God frukost och kaffe bjöds det på där :) Tack så mkt! Sen bar det iväg till Ikea. Jag köpte en hylla som Alicen ska ha på sitt "rum", skulle haft tag i en del saker till men som vanligt så var det ganska utsorterat på Ikea i Älmhult :(  Lampor till fönstren blev det iaf, en lekback och några andra småsaker fick jag med hem.

Alice rum ja... Något riktigt rum blir det inte ännu, vi ska inreda allrummet som lekrum till henne. Där ska hon få ha sina saker/leksaker men sova får hon göra inne hos oss ett tag till. Vi är inte helt säkra på hur vi ska göra sedan, velar mellan ett par alternativ men just nu lutar det åt att det så småningom kommer upp en vägg i allrummet så Alicen får ha sitt rum där fullt ut. Funderat vidare på det här med tapeter/färg och bestämt att vi väntar med det tills vi bestämt oss helt hur vi ska göra med rummet. Just nu är det vitt och det får duga. Ska spana in lite wallies istället som kanske kan pigga upp sålänge?! Dessutom har jag hittat gardinerna jag vill ha (mairo-elefanter) och så blir det rosa stolar, rosa lampor och lite annat smått och gott till Stjärna :) Blir nog bra när det blir klart! I slutet av januari får det bli fixat, innan dess varken hinner vi eller orkar. Dessutom ska vi ha ett par kalas här hemma så det känns lugnast att vänta.

Idag hade förresten Alice kjol på sig. Hon tyckte själv att hon var jättefin och ville kolla spegeln flera gånger när jag klätt henne imorse :) Söte!




***Ooops är denna kanske ajabaja måntro?!***

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0