BVC-besök

Jisses vad tomt det är här hemma. Max är hos sin mormor, Lucas med en kompis i Yngsjö och Lilliz hos sin pappa. Tyst och tomt, inte vad man är van vid precis ;) Läkarbesöket på BVC idag gick bra. Var en rutinmässig halvårskontroll. Som vanligt var Snorpan lite avvaktande och reserverad. Hon ville inte alls prata med doktorn utan gömde sig hos mig, men efter en stund lättade det något och Alice blev stämplad med OK på alla punkter =) Snorps är nu 68cm lång och väger 7890g, hon väger alltså mer än dubbelt så mycket än när hon föddes! Inte konstigt hon ökar bra i vikt, just nu är hon inne i en period då hon äter massor. Eller ja.. massor för att vara Snorpan iaf =) Idag har hon ätit middag a´la mammaåpappa för första gången. (Innan har vi låtit Semper stå för menyn :O) Spagetthi och bebisvänlig köttfärssås bjöds det på idag. Mumsfillibabba tyckte Snorpan och åt en stor portion =)

En runda till systerstor blev det efter BVC-besöket. Kaffe och lite tjata, alltid trevligt. Nu har jag precis nattat min supertrötta bebis och väntar på att hennes pappa ska komma hem. Han är och hämtar partytältet som ska sättas upp här i veckan inför lördagens fest =) När han kommer får det bli ett glas vin, soffläge och film. Morgan Pålsson ska vi se och jag antar att den är helt ok. HippHipp-gänget brukar gå hem hos mig.



Världens tröttaste bebis väntar på att vällingen ska bli klar =)

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0