Midsommar

Midsommar. Ska firas här hemma tillsammans med M´s mamma samt J, C, E och E. Trivs så himla bra i deras sällskap! De ska sova över, vilket är skönt så vi kan sitta upp och tjata lite när alla barnen somnat =) Om vi orkar... Alice har vaknat tre gånger inatt och dessutom velat äta =S Hon blev vaccinerad i tisdags och sedan des har hon varit lite gnällig och hängig. Känns iaf som om hon är på bättringsvägen och att det kan bli en bra midsommar. Antar att det blir ett litet lagom firande i år. Ingen skrålande fest utan en alldeles ordinär blandning av jordgubbar, (Snorpan får hallonpuré), sill, vin och trivsamhet. Alice första midsommar dessutom och självklart ska vi dansa runt midsommarstången! Pojkarna firar hos sin pappa i år vilket de är glada för eftersom de ska till sina jämngamla kusiner. Känns ju alltid lite sisådär när de inte är hemma under högtider... Men jag har hela tiden haft inställningen att det var jag och deras pappa som valde att separera från varandra, inte barnen och därmed ska de aldrig behöva känna att de väljer/väljer bort. Så därför är jag bestämt glad över att de i år får fira tillsammans med kusinerna.


Nähäpp, nu väntar dammsugaren, potatisen och så ska äggen skalas... Sen måste jag ju fixa till Snorpans fina klänning, självklart ska man ju få vara sockersöt på sin allra första midsommarfest. =)


Trevlig midsommar



Kommentarer
Så här sa: Carro

Hoppas ni får supertrevligt ikväll. Hoppas på bild på midsommarfin Alice sen! ILY!

2008-06-20 @ 10:45:28
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0