Stor flicka!

Idag blev det en tur till Ivö. Jag, Linus och Alice var där tillsammans med C, E och E. Supermysigt! Våra stora barn badade och hade det skönt. Jag och C tjabbade och myste med de små =) Fika och glass blev det givetvis också. Ikväll var Laline här. Vi åt middag och hjälptes åt med att hålla Snorpan vaken =) Inte lätt när klockan drar sig mot halv sju och hon är supertrött. Försöker dra det till efter sju iaf så vet jag att hon sover gott hela natten. Numera (sedan i fredags) sover hon ju i sin egen säng också, duktiga Snorpan! Ger henne flaska i vår säng, myser lite och sen lägger jag över henne i sin egen säng. När hon sen vaknar till (helst fram mot morgonen) hämtar vi henne mer än gärna och bebisgosar lite.  Alice har ju sovit i vår säng om nätterna sedan hon föddes. Rätt, fel, galet eller självklart? Inte vet jag men för oss har det fungerat utmärkt med samsovning. Vi har uppskattat det lika mycket som Snorpan och då måste det ju varit rätt. Lika rätt känns det nu att flytta över henne. Hon sover ju jämt i sin säng när hon vilar dagtid och innan hon blir för medveten om skillnaden så är det nog smidigt att övergå dit även nattetid. Känns som om hon börja bli stor nu. Ammar fortfarande lite ibland, men maten består av mycket gröt och nu börjar även purén så smått att gå hem. Min lilla bebis- vad fort tiden går!! Men näpp - jag tänker inte drabbas av tidspanik (ännu iaf) utan jag har bestämt mig för att njuta av varje dag, varje stund och alla stadier som vi har förmånen att uppleva tillsammans med henne =)


Lite vila och värme efter ett dopp i sjön =)


Mumsfilibabba gröt smakar smaskens =)

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0