Dåligt&Bra

Dåligt: Ghhhaaaa blev riktigt ARG igår! Var på Eko med systerstor, Nicke å Alice. Skulle parkera och körde givetvis bort till familjeparkeringarna. Fantastisk förmån att de finns för barnfamiljer tycker jag då det vanligtvis är ganska trång att baxa ut en bilstol från bilen, hjälpa småknattarna att knäppa bilbältet och dessutom ganska krångligt för kidsen att bedöma avståndet till bilen bredvid då de själva ska öppna bildörren osv. Om de ändå bara fått va tillgängliga för rätt användare... I bilen framför oss satt en ensam k*rring som tydligen tyckte att denna förmån var avsedd för henne. Hon parkerade på familjeparkeringen så nära ingången hon bara kunde komma, varpå vi blev utan parkering. Jag blev irriterade, hissade ner rutan och sa vänligt till henne att den platsen var avsedd för barnfamiljer och att hon, vad jag kunde se, varken hade barn, bilstol eller vagn med sig. Hon snäste, pekade bort mot en annan parkering och frågade surt om jag behövde mer än en plats?! Där fanns nämligen en på andra sidan som jag inte sett. Men det ursäktar väl inte ditt beteende undrade jag, det kanske kommer fler med små barn. Surt som fan blängde hon på mig och skrek att jag skulle lägga av.. Å jag undrar bara vart är vi på väg?? Händelsen i sig kan man ju betrakta som obetydlig, men det faktum att man inte kan ifrågasätta eller kommentera andras handlingar utan att bli bemött på ett fruktansvärt otrevligt sätt är ju ganska skrämmande. Sen gnälls det på den yngre generationens uppförande, men vad kan man förvänta sig då deras förebilder faktiskt återfinns bland de som är äldre.


Bra: Idag- äntligen fredag! Härligt!! En liten frukostrunda blev det i förmiddags på stan med systerstor å Nicke. Ja Alice åxå såklart =) Hon sov dock hela tiden i vagnen. Helt otroligt vad hon kan sova (inte alltid nattetid men ändå ;) Inatt åt hon halv ett och vid halv tio imorse fick jag väcka henne för att vi skulle iväg. Ingen mat däremellan och det är ju faktiskt jätteskönt att hon kan sova så många timmar i ett streck. Händer förresten mycket på mamma-Alice-fronten =) I veckan fick jag besked på att det finns plats för oss på babysim med start i april. Visserligen i Furuboda och på tisdagseftermiddagar (inte så bra egentligen med tanke på mamma-barnjympan på förmiddagen) men jag tackade ändå ja - tycker det ska bli jättemysigt att babysimma med Snorpan. Dessutom är det ganska kul att träffa andra mammor å bebisar. Sen ringde en kollega igår, hon ska vara tjänstledig från jobbet och bara ägna sig åt sitt andra jobb, friskvård. Nu tänkte hon eventuellt dra igång babymassage och hon undra om jag var sugen isf. Låter jättetrevligt, hoppas det blir av! Å idag i stan träffa jag en gammal klasskompis från förskollärarutbildningen. Har inte sett henne på evigheter men det visade sig iaf att de flyttat till hus i närheten av oss och att hon åxå nyligen fått en liten bebbe. Hon frågade om vi inte kunde vagnpromenera ihop. Givetvis! E ju enbart kul med sällskap =)


Händer i helgen då? Ikväll blir det kalas hos Linus å Laline. Linus (Måppen!) fyller år idag, GRATTIS! Alltid lika kuligt å träffa dem. Imorgon har Lucas cup och på kvällen blir det självklart soffparkering med melodifestival på tv. Andra chansen och ganska tråkiga låtar enligt mig, den enda jag gillar är Olas, så jag får väl hoppas den går vidare då.


Nu mellanmål med Lilliz =)


image68


Kommentarer
Så här sa: Carro

Tack för att ni kom ikväll =) Hmm ja, sura kärringar finns det gott om, blä på dom! Och blä på alla andra otrevliga människor! Kul med sällskap på promenader ju =) Ses imorron! ILY!

2008-03-07 @ 22:37:33
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0