Mammatankar

Varför sitta uppe å data såhär sent? Vet inte.. kände bara inte för å lägga mig fast att sängen borde lockat betydligt mer än datorn. Tillhör den kategorin av människor som ibland behöver lite egentid och när barnen är lediga från skolan blir möjligheterna till sådan tid väldigt begränsad. Stupar ju oftast i säng ungefär samtidigt som grabbarna när de har lov. Har känt mig lite tråkig och gnällig idag. Förmodligen är det bara mitt eget fel då jag blir less på mig själv när jag inte får nåt gjort, men ibland är det verkligen svårt att få tummarna loss. Dessvärre är tålamod  inte min starkaste egenskap, vill helst att saker jag planerar att göra ska vara fixade igår och när jag själv undviker att ta tag i sådant jag borde blir jag så jäkla trött på just mig själv.

Pojkarna har nog också haft en ganska trist dag, konstigt det där för när det är skola vill de va lediga och när de är lediga är de mest rastlösa. Själv har jag väl inte bidragit nämnvärt med ett positivt humör heller precis. Nää jag tänker inte få dåligt samvete för att de fått roa sig mest på egen hand idag. Antar att jag är och har rätt att vara som  vilken annan föräldrer som helst.  Ibland jävligt bra, ibland hopplöst dålig -  men oftast en vanlig mamma som är hyfsat ok.

Så nu sitter jag här mitt i natten och gör egentligen ingenting mer än att vara vaken och har egentid. Läser lite i andras bloggar, kikar efter nåt fynd på tradera, skummar i en alldeles för långt text om ännu en trist semifinal i sm-slutspelet i hockey... Antar att det är dax att säga gonatt nu iaf. Har fått den ensamtid jag behöver, måste ju vara pigg å utvilad om några timmar. Ska med pojkarna till stan. Vi har planerat fika, tivoliparken och några mysiga timmar tillsammans. *Älskar mina kids*

Kommentarer
Så här sa: jossan

godnatt:)

2008-03-27 @ 01:50:17
URL: http://monamourr.blogg.se
Så här sa: Carro

Klart du ska ha din egentid love, det behöver väl alla! Och alla har dåliga dagar!! Och även om du känner dig som en dålig mamma en dag sådär, så väger alla de andra bra dagarna upp det! Du är en fantastisk mamma! Så det så! Löööööööve you! Hoppas dagen ni hade tillsammans idag var mysig! Puss!

2008-03-27 @ 18:20:00
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0