Mammatankar

Aaaaaaahhhhhh vad jag älskar mina underbara kids. Ville faktiskt bara säga det, att få vara deras mamma är det bästa som hänt mig någonsin.

Ljuvlig promenad med Snorpan och Lilliz idag. Linus pratade på som bara den, han hade massor att berätta. Han har så härliga funderingar Lilliz och idag hade han ett långt utlägg om att det var synd om alla som röker - för de kommer inte leva lika länge som alla andra. Dessutom tyckte han att det var taskigt att hans kusins mamma är rökare, eftersom han nog trodde att kusinen helst ville ha en levande mamma... Många funderingar som ska klargöras där =) Kortspel med Lucas ikväll. Lucas är den absolut sämsta förloraren i hela världen, alla kategorier  (John McEnroe kan slänga sig i väggen) han avskyr att förlora - men älskar att tävla. Ikväll vann han och lika arg som han blir vid förlust, lika glad blir han vid vinst. Så fantastisk go är min storkille. Nu är han kär också. Igen. Kul känns det att han delar det med mig för det är ingen självklarhet att man få vara med i en tioårig grabbs kärleksliv, men det får jag. Världens sötaste är hon - och de delar hjärta. Det är stort. Snorpan.. ja hon e ju bara för härlig. Imorse tyckte hon att vi sovit klart vid femtiden. Låg och tjatade lite, gaaaa, goooo, gaaaa och när jag inte svarade så vände hon sig om och försökte väcka sin pappa =)

Jag är verkligen glad och tacksam över mina älsklingar. Det finns stunder när man inte hinner med, inte orkar, inte har möjlighet att vara en supermamma och jag tror faktiskt att det är bra. Perfekta föräldrar skulle förmodligen skapa en jäkla ångest, kanske tur att de inte finns. Ska försöka sopa undan det dåliga samvetet nästa gång det dyker upp för att jag brustit i mammagrejen. Ska istället njuta av att jag förmodligen är en alldeles lagom bra mams som förhoppningsvis kidsen återvänder till även efter föräldraberoende-perioden. JAG ÄLSKAR ER <3

image131

image135


image130

image134

image132

image133

Kommentarer
Så här sa: Carro

Underbara bilder!! Och jag vet du är en fantastisk mamma! ILY

2008-05-15 @ 15:02:48
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0