Söndagsdelgivande

Söndagskväll igen! Varför går alltid helgen alldeles för fort? Fredagen var härlig, ledig fredag tillsammans med mina barn. Var i stan på marknad (får den kallas så?) och sen var det mys framför tv:n. Tid tillsammans är bra tid, ensamtid är också bra tid - fast på ett helt annat sätt. I torsdags var jag ifrån Alice i flera timmar för första gången. Jag å Carro fick ett ryck och stack till Nova. Blev lite shoppat för oss båda två och jag kunde faktiskt slappna av och njuta av att i stunden bara få tänka lite på mig själv. Förmiddagsfika, lunch och eftermiddagslatte utan att behöva ta hänsyn till någon, kändes fantastiskt lyxigt men också välbehövligt. Jag förnekar inte att jag ibland behöver space, utrymme då jag inte bara är mamma. Visst, jag tjatade nog en hel del om hur Alice hade det där hemma men Laline övertygade mig om att hon givetvis hade det hur bra som helst. Naturligtvis hade hon det också, hon var ju tillsammans med sin pappa.


Igår var jag med Lilliz på fotboll. Cup på hemmaplan. Riktigt trevligt faktiskt trots att jag inte fick se en enda match =/ Jag och de flesta andra föräldrar i laget var fullt upptagna med att grilla, sköta kiosken o.s.v. men Llliz berättade gärna att de vann tre matcher och spelade en oavgjord =) På kvällen var Carro å Linus här. L hjälpte M med altanen och sen grillade vi gott och hade som vanligt jättetrevligt =) Altanen ja.. jodå det går framåt! Har hänt en hel del där ute i helgen. Idag var Laline här och passade Snorpan så jag fick lite mer målat på trädgårdsmöblerna. (Tack Bästa! Du är verkligen en ängel.)


Alice har förresten fått provsmaka mat =) Majspuré två gånger och gröt tre gånger gånger, Gröten smakar visst bättre än purén och än har hon inte gjort några högljudda protester över provsmakandet, men så är hon ju också en rätt nyfiken tjej. Kan inte fatta att hon är fyra månader nu och idag är det på dagen ett helt år sedan vi fick ett positivt grav.test. Testade egentligen dagen innan avsatt testdatum (man får en sådan av IVF-kliniken), jag å M hade nämligen bestämt oss för att dela en flaska vin på kvällen, men jag ville ju vara helt säker på innan att det inte var någon bebbe i magen - motsatsen vågade jag överhuvudtaget inte hoppas på. MEN i magen fanns vår Liten och jag glömmer aldrig den känslan då M läst av testet och berättade resultatet för mig. Jag är så otroligt glad, tacksam och ödmjuk över den hjälp vi fick och att resultatet av det är vår älskade Alice.

image123
Gröt smakar ganska ok

Kommentarer
Så här sa: Carro

Det är bara kul att ställa upp för människor som ger en så mkt tillbaka! Ni betyder så mkt för mig! ILY!

2008-05-05 @ 16:25:39
URL: http://carolinus.webblogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0