UppNerFramÅTebax

Ännu en helg är slut. Har varit en ganska lugn och skön sådan. Mest varit hemma och smågrejat. Det är skönt, avkopplande och välbehövligt.  l fredags var vi ute och käkade, igårkväll var M´s bror, sambo och barn här. Vi grillade och hade trevligt. Ikväll var vi hos systerstor en runda och fikade, också det trevligt.

Allt har varit bra, allt är bra, förutom att jag just nu är i grubblarstadiet. Ja jag hamnar ju där emellanåt... Vrider och vänder på saker, tänker och funderar. Går upp, ner, upp, ner... men jag behöver det ibland. Försöker iaf så smått trassla mig ur denna härva av tankar. Funderar just nu mycket på relationer. Har ibland dåligt samvete för att jag inte har förmågan att vara en idealisk mamma, vän, sambo, dotter... Hör inte av mig tillräckligt ofta, är inte tillräckligt positiv och glad, tar mig inte tillräckligt med tid - men ibland finns inte orken. Ibland har jag behov av att bara få vara. Jag vill inte behöva försvara hur jag prioriterar, mina val, eller vilka jag föredrar att träffa. Glad att jag har Laline - behöver inte säga mer än så. Också oerhört glad att jag har min vän Jessica, fantastisk kravlös vänskap - kräver aldrig att jag måste höra av mig si eller så många gånger under en viss tid, ger mig aldrig gliringar om att det var längesedan vi sågs, tycker aldrig att jag borde vara lite mer si eller så... Tror jag skickat 100 sms till henne i helgen. Och fått 100 svar. Inte för att hon någonsin känner att hon måste svara - utan för att hon vill det. Sådana människor/relationer uppskattar jag.



Till sist: måste bara bjuda på två underbara bilder:

image136

Vilken fantastisk underbar kompis jag fått som sällskap här på filten =)

image137

Lillebror ramlade ner från studsmattan och slog i benet. Gjorde så ont att han inte kunde gå. Kreativ storebror avhjälpte genast problemet. En skateboard och en brassestol  blev en hemfixad rullstol=)

Kommentarer
Så här sa: Carro

Haha, sicka härliga bilder! Dom är för goa allihop! Saknar er massor! Du anar inte vad du betyder för mig. Efter en del månader av grubblande från min sida oxå, har jag gång på gång kommit fram till att den relationen jag har till dig, hade jag önskat att jag hade med alla mina vänner. Vad livet hade varit lättare om det kunde va så! Men så länge jag har dig, behöver jag ingen annan vän, du fyller ändå upp för alla som kunde varit där och bara den tanken gör mig hundra gånger lättare! Tack för att du är just DU! ILY!!

2008-05-19 @ 19:46:02
URL: http://carolinus.webblogg.se
Så här sa: Sara

Oh, vad söta dina änglar är! Jättefina bilder du har!
Hoppas vi snart ses, även om jag just nu har ganska ont om tid känner jag. Vill komma in i mitt jobb först och dess rutiner, men sen när jag börjar bli varm i kläderna, fixar vi en dag! Ta hand om dig!

PUSS!

2008-05-20 @ 12:58:36
URL: http://Sara75.blogg.se
Så här sa: Fredde

Dina pågar är ju för roliga, hur hittar de på allt? Som jag skrattade när jag läste var Linus sagt om nötter o nötkött! Titta gärna förbi min blogg.

Kram Fredde

2008-05-24 @ 10:42:02
URL: http://stigma.blogg.se

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0