Trött och grått

Efter en morgon man helst vill glömma blev det en ganska mysig förmiddag iaf. Jag och lilltös åkte, efter lite beslutsångest, till ÖF och det gjorde vi nog rätt i. Trevligt med lite umgänge, lek, bus och fika. Alice var helt tokig i dockvagnen de har på ÖF. Med den kunde hon gå alldeles själv ju, fram och tillbaka gick hon flera gånger i den långa korridoren. Tokarg blev hon varje gång hon stötte i väggen och det var dax att vända vagnen. Jag fick ju tvunget hjälpa henne, men hon ville ju själv köra, envisa unge :) Alice har fortsatt att ta några steg mellan mig och M då och då. Använder hon sin envishet rätt så lär det inte dröja länge förrän hon promenerar omkring här hemma.

Nu har vi precis varit ute på en lång härlig promenad. Behöver verkligen komma ut och röra på mig, känner mig allmänt trött och hängig nuförtiden. Tröttheten kan ju komma av att Alice sover som en kratta om nätterna, mycket vaket är det dessutom vägrar hon somna om utan välling :/ De här jämngråa dagarna gör ju inte heller livet piggare precis. Tycker det har varit grått, grått och åter grått så länge jag kan minnas nu. Önskar gärna riktig kyla och en massa snö istället för det här. Snart är det dock dax för stjärnor i fönstren och då känns det åtminstone mycket ljusare :)

Igår var jag och mellansyster och handlade till helgens tjejfest, som ska vara här hemma hos mig. Den bjuder på lite överraskningar, god mat och dryck  så redan nu förutser jag att det kommer bli hur jäkla kul som helst. Dessutom piggar ju en tjejfest alltid upp :)

I em är det utveckingssamtal med Lucas. Lucas är hur go, snäll, underbar och mysig som helst men läxor är inte hans största intresse om man säger så. Vi får väl se hur det går.

Ikväll får det bli ett pass på Friskis.



*** Lite suddig bild, men Alice höll ju högt tempo :) ***

Kommentarer
Så här sa: Sandra

Men stora tjejen! Tagit sina första steg! Gud vad härligt och ja, precis som du skriver, jobbigt... De är inte så små längre, våra "bebisar".

Idag hade jag ett möte på jobbet och kunde inte till ÖF men det hade varit kul att följa med dit nån dag i nästa vecka. Vilken dag hade du tänkt åka dit?

Din idé om dockvagn till Alice var ju helt rätt! Sicken sötnos hon är.

Ha en bra dag! Vi hörs om ÖF.



Kram

2008-11-19 @ 13:30:12
URL: http://loppanbus.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Va duktig stjärnan är då <3 Snart är det jul love och då blir det gråa ett minne blott ;) Hoppas vi ses snart! ILY!

2008-11-19 @ 14:03:20
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Marie

Ja det ska bli skönt när man har stjärnor o stakarna uppe håller med om att det är grått regn o ett jäkla väder,mm tjejfest ska bli så roligt snart lördag det går fort. Ha det bra fast det är grått o tråkig en BAMSE kram till dig =) Mellizz

2008-11-19 @ 20:28:23

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0