Delar med mig av livet som nitton :)

Regn och rusk hela dagen.. Vår femårsdag till ära. För fem år sedan var det iaf underbart höstväder och vi var ute i solen och promenerade. Galet vad tiden går! Fem år och det känns som om det var häromdagen vi träffades, samtidigt så känns det som om vi alltid varit tillsammans. För det är rätt. Min älskade och jag, det är så jäkla rätt. Jag önskar, hoppas, tror och vill att vi har många år tillsammans framför oss. Kan inte leva utan min M, min kärlek, min trygghet, min glädje, mitt allt.

Idag har jag stundtals varit nitton år igen. Jag har läst min upphittade dagbok. Vartenda ord är jag och det känns märkligt att läsa, avlägset men ändå så nära. Svårt att släppa boken, för jag är verkligen där och då när jag läser. Livet kretsar totalt kring innebandy, kompisar, träning, party, student och skola. Jag skriver på mitt specialarbete, jag går på möte med studentkommittén, spelar innebandy i Vellinge och i Lund, avgör kvartsfinalen i 24:a timmars,  går på 3:3 fest och är på karneval, vi festar på Norra, Grandh och Hessle, jag har ett förhållande som jag inte är särskilt intresserad av och det är ofta slut, jag är sällan eller aldrig hemma, jag tar studenten och jag gör som de flesta nittonåringar saker jag inte borde... Jag blir dessutom kär och ungefär samtidigt som det slutar anteckningarna :)

1995 är ett år som på många sätt kom att påverka min framtid. Jag ansökte till högskolan och kom in i Göteborg. Jag fixade t.om. ett tillfälligt boende där, en plats att utgå ifrån. Först var jag fullkomligt övertygad om att jag skulle tacka JA, jag ville vidare. Det blev inte så utan livet tog helt andra vägar. Jag gick på högskolan, men här i stan. Med facit i hand skulle jag kanske valt annorlunda idag, men jag är också oerhört tacksam över att jag valde som jag gjorde och att jag idag är där jag är.


Tillbaks till 2008 och livet med min älskade M.






 Nighty

Kommentarer
Så här sa: Carro

GRATTIS på er dag love! Måste vara roligt att läsa och komma ihåg allt som om det var igår. Därför ska jag nog aldrig sluta skriva dagbok, även om jag inte gör det varje dag! Pussakrama

2008-10-27 @ 17:28:57
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0