Sjuk sjukvård

Min älskade flicka är riktigt kass. Hög feber, uppemot fyrtio grader, som inte vill ge med sig. Försökte ringa barnakuten för att höra om vi kan ge alvedon lite oftare än vad som är rekommenderat, men inte ens i sjukvården får man tala med en levande människa längre.  "Tryck 1, tryck 2, om det är akut ring 112, knappa in ditt personnummer..." Snacka om sjuk sjukvård! Mitt eller Alice personnummer förresten?? Bebisar ringer sällan akuten själv, men deras mammors journal har de väl knappast någon glädje av?! Trött jag blir.

Trött är Alice också, men det är svårt att komma till ro när man inte mår bra. Hoppas hon får sova lite bättre inatt iaf, det behöver hon.




*** Världens finaste sjukling ***

Kommentarer
Så här sa: Marie

Ja det är märkligt att man inte kan ringa o fråga ens, bara få ett råd hur man ska göra! JA sjukt är var det är hoppas Alice blir frisk snart ha det så bra ni kan kram kram till er alla Marie

2008-10-23 @ 19:35:13
Så här sa: Therese o Nellie

När Nellie har hög feber vid öroninflammationerna så ger jag henne både Ipren och Alvedon, varvar med dom så att hon slipper febertopparna. Det är ju inte samma ämne så doktorn sa att det var ok :) Hoppas Alice blir frisk snart! Kram från oss

2008-10-23 @ 19:48:37
URL: http://fesan.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Ah det är helt sjukt! Hoppas Alice snart blir bra. Vi får höras om lördag! ILY!

2008-10-23 @ 20:31:06
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0