Söndagstrött

Söndag och seeeeg hela dagen, trött som tusan. Beror nog på att vi hade en väldigt trevlig kväll igår. Var hos systerstor på middag och det var toppen! Maten var supergod och sällskapet kanon, tack för det! (Alice hade nog också en toppenkväll, favvisen Bästa Carro var ju med och henne kan man liksom göra lite som man vill med när man heter Alice ;) Innan besöket hos systerstor var vi en runda på stan. Blev en ny vinterjacka till mig på Stadium och en klänning på MQ. Känns som ett utmärkt resultat :)

Idag har vi som sagt mest segat. Tog en promenad i eftermiddags och sen blev det en runda till Maxi också. Vanligtvis sköter M veckohandlingen själv men idag var Carro här och hon stannade hos Alicen så jag hängde med älskling och handlade. Underlättar att vara två när man ska släpa hem mat till sju pers :) Apropå mat så mejlade jag Semper för ett tag sedan, köper en hel del burkmat till Alice från dem och började fundera över var deras kött är producerat. Jag hade ju hoppats på Sverige och till viss del var det även så, men i svaret jag fick framkom det också att nöt- och kalvkött även kommer från Irland och att en del av köttet har ursprung från Spanien. Känns sådär kul tycker jag.. lite blää faktiskt. Numera letar vi i deras ekologiska sortiment istället. Det innehåller nämligen bara svenskt kött. Irland... njää det känns kymigt.


Snart ännu en helg till ända, den här helgen har varit bra - väldigt bra. Jag har mått bättre än på länge och det har varit så skönt. Mycket tid tillsammans med min älskade M och det behövde jag. Älskar honom obeskrivligt mycket.





*** Fika på stan, jag fick smaka gräddbulle :) MUMSA!! ***


*** I den här famnen får JAG som jag vill ;) ***




Kommentarer
Så här sa: Miian

låter som ni verkligen haft en underbar helg men massor med mys!

tusen tack verkligen för det du skrev om barnmaten,nu blir det faktiskt bojkott från min sida,själv köper/äter jag enbart svenskt kött och tog faktiskt för givet att barnmaten innehöll svenskt kött.

vet du hur det är med Nestle?

kram

2008-10-12 @ 22:55:41
URL: http://miian.blogg.se/
Så här sa: Carro

Äckel-päckel med barnmaten. Jag skulle själv aldrig äta sånt kött! Sötast Alicen är då <3 ILY

2008-10-13 @ 16:11:30
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Stora sis

Tack själv för en mysig lördag, kul med kortspel =) de får vi snart göra om... Ha de bäst. PÅK

2008-10-14 @ 10:28:11

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0