1995

Blev en någorlunda dag iaf. Jag tog Alicen och åkte till stan för att träffa Bästa Laline. Fika med henne och lite shopping piggar alltid upp. Shoppade i sann Hello Kitty-anda idag :) En pyjamas till mig (behövde verkligen en ny) och en drickflaska till Alicen. Lätt och behändig att ha med när man har en unge som vägrar dricka ur pipmugg och endast intar välling ur nappflaska :) Värre är det med fikaställen nu i stan. Sedan självklara Zekes nästintill gått i graven så är det inte enkelt att hitta ett ställe som både har god fika och gott om plats. För plats behövs när man har vagn med sig. Vi var faktiskt inom Zekes men gick igen och  till sist hamnade vi på Graffiti. Var väl ok, men inget man återvänder till varje gång. Så var fan fikar man? (Hmm... dagens I-lands problem) Efter stan körde jag och Alice till Fjälkinge. Lucas spelade innebandy med 96:orna, tyvärr blev det förlust men ett mål fick han göra iaf :) Innan matchen hade han varit iväg med det lag han egentligen tillhör (97:or) och spelat, i den matchen blev det både mål för Lucas och vinst totalt :) Gött det!

Mormor och "morfar" var också och kollade på Lucas idag. Mams hade städat på vinden och där hittat en gammal dagbok som jag skrivit signerad 1995! WOW, 1995 DET året! Jag vet att det var en massa partajande och annat skoj som hände då, jisses jag tog ju bl.a. studenten. Jag kan varken minnas att jag skrivit dagboken eller att jag sett den sedan dess men har tittat lite snabbt i den nu och ser att den är fylld varje dag t.om. mitten av juni-95.  Och när jag såg det så kom jag iaf direkt ihåg varför jag slutade skriva...

Så nu ska jag hoppa i nya pyjamasen, värma lite glögg och sen öppna min dagbok från sista året i gymnasiet. Ett kärt återseende antar jag :)


Handskriven dagbok... det är annat än att blogga det :)




Kommentarer
Så här sa: Carro

Wow, fan va coolt att läsa så gamla skrifter :) Kanske ska gömma mina dagböcker och hoppas hitta dom om sisådär 13 år ;) ILY!

2008-10-25 @ 23:45:15
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Alina

Godnatt på dig! :)

2008-10-25 @ 23:49:03
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Så här sa: Marie

Kul när man hittar gamla saker som man hade som liten, speciellt dagböcker alltid kul o läsa! Duktig är storgrabben i bandy. Kram Marie

2008-10-26 @ 11:08:21
Så här sa: Miian

grattis på namnsdagen,hoppas ni alla mår bättre nu!

kram

2008-10-26 @ 21:29:22
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0