I tid och otid

Ikea igår och nu ska huset barnsäkras. Känns bra det för imorse kom Alice i full fart körandes i gåstolen med en pizzaskärare i handen. Ghaaaa! Ja jag säger ju det bebishuligan är överallt. Igårkväll var det föräldrarådsmöte på Lilliz skola. Alltså det här med tider och föräldraledighet hör nog inte ihop. Förra veckan var jag på tupperwareparty. Blev smått förvånad när jag stannade bilen och upptäckte att det bara var jag som parkerat utanför. Fel dag? Eller var alla så flitiga att de gått/cyklat dit? Nåja ringde på dörren och visst var det rätt dag, bara en halvtimme för tidigt. Kändes ändå rätt ok med tanke på att det var en kompis jag var hos. Anna välkomnade mig med värme och tyckte bara det var kul att jag var tidig så hann jag ju både kolla på huset, nybyggnaden och prata en stund innan alla andra kom. Själv kan jag panika när folk dyker upp alldeles för tidigt och man egentligen skulle hinna med att både rafsa undan det värsta i köket och att duscha inan det ringde på ytterdörren - men sån är inte Anna, hon hetsar verkligen inte upp sig i onödan.

Frid och fröjd och ny tid för möte igår. Jag var punktlig. 18.30 var jag på plats i personalrummet på skolan. Rummet var fullt av människor, inga stolar lediga och diskussionen kring bordet hade varit igång länge, jodå sånt känner man. Räknade till tio föräldrar, fyra personal, samt rektor. Smått förvirrad fick jag till sist tag på en stol som någon hämtat i ett annat rum (tack!) och satte mig ner. Upptäcker till min fasa att mötet börjat redan klockan 18! En halvtimme försent! Det kändes inte lika ok som att komma för tidigt till ett tupperwareparty hos en kompis kan jag lova... men som sagt jag är ju mammaledig. Kanske är ett sunt tecken på att jag verkligen tar min ledighet på allvar =)




Kommentarer
Så här sa: Marie

Hon är ju livsfarlig Alice barnsäkra på nu det är nog bäst =) kram

2008-10-02 @ 20:27:44
Så här sa: Miian

haha

Stackare som kom försent,men sånt som händer.

Klart man får skylla på att man e mammaledig ;)

Hoppas er dag har varit bra!

kram

2008-10-02 @ 20:38:45
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0