Hos doktorn (eller vad hon nu är?!)

Jag såg en gång på Insider hur outbildat folk praktiserar som läkare då de via nätet köpt läkarleg. Ibland kan man ju undra om inte det är lika bra det... :S

De ringde upp oss från barnakuten igår och ordinerade då Alice betydligt mer alvedon än det vi gett, för febern måste ner tyckte sköterskan där. Mycket alvedon var sjätte timme var budskapet vi fick och om Alice fortfarande hade hög feber som imorse skulle vi åka till vårdcentralen för att ta en snabbsänka och göra en kontroll sa hon. Jag är ingen mamma som fruktar varken ett par feberdagar eller en och annan infektion men när termometern åter visade på 39,9 idag så åkte vi till vårdcentralen och deras öppna mottagning mellan 10-11. Jag och Alice stegade in 10.40 och sekreteraren bakom disken meddelade oss omgående att det var fullt för dagen. Jaha?! Vitsen med att ha öppen mottagning försvinner väl om man ändå inte kan ta emot patienter på avsatt tid?! Borde kanske istället heta Först till kvarn kl 10?!

Jag förklarade iaf läget och samtalet med barnakuten igår, så fick vi då möjlighet att via en sköterska även träffa en läkare. Ett läkarbesök jag nu i efterhand gärna besparat både mig och Alice. Hon tyckte att det såg bra ut för Alice hade ingenting som tydde på öroninflammation (nej och jag sökte aldrig för problem med öronen heller!)  och så hade hon ju så pigga ögon... Snabbsänka behövdes absolut inte, det satte ändå bara siffror  på något man redan visste. Dessutom kunde vi nu sluta med alvedonen för när vi tempade henne på vårdcentralen var hon i stort sett frisk, hon hade hon bara 38,1. Ja perfekt! Siffrorna stämde precis på decimalen. Det var nämligen jag själv som både tempade och läste av termometern MEN anledningen till att den sjunkit så bra stavas kanske just  A L V E D O N?!  Ja inte vet jag, jag är definitivt ingen läkare men jag är iaf mamma och jag vet att när Alice vaknar och febern är hög så gör jag vad jag kan för att få ner den igen.

Hoppas hon snart kryar på sig, min lilla stjärna.


*** TREVLIG HELG ***

 


 
*** I väntan på doktorn ***
 Pigga ögon?! Nja jag vet inte om jag vill hålla med :S

Kommentarer
Så här sa: Marie

Det är hel sjukt vad ska vi öppen mottagning till? Nej hos ser inte pigg ut! Hoppas hon blir friska snart.Kram Marie

2008-10-24 @ 13:33:44
Så här sa: Carro

Lilla stjärnan! Hoppas hon snart blir frisk igen! ILY!

2008-10-24 @ 14:02:12
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0