Åtta underbara månader!!

Jag har en bebis som är åtta månader! Ahhh min lilla flicka "fyller" åtta månader idag. Tiden rusar och innan vi vet ordet av det så springer hon väl omkring här hemma. Imorse när jag skulle skicka Lucas till skolan hade vi lite tid över. Vi låg tillsammans på hans säng och pratade. Jag tittade på honom och fylldes av kärlek samtidigt som det hela kändes en smula vemodigt. Elva år sedan jag fick honom. Elva år är ju lång tid, men när jag ser på min stora kille känns det fortfarande som om det var igår han för första gången låg i min famn. Tiden går så ofantligt fort och som i ett trollslag ligger vi nu här på hans säng och pratar, om skolan, tjejer, skateboards... Det är verkligen ingen klyscha att man ska ta vara på tiden då barnen växer upp. Det är en gåva man ska vårda ömt. Jag försöker ta tillvara på dagarna med Alice. Väl medveten om att den här tiden inte kommer tillbaks.


Idag har vi varit på öppna förskolan! Premiär =) valde att gå i Nosaby och det var supertrevligt! Var där tillsammans med S och V som går i samma mammagrupp som oss på BVC. V är tre veckor yngre än Alice och det är så kul att se när de "pratar" och konverserar med varandra. Igår var det mammabarnjympa på Friskis *me lööööve*. Denna terminen krockar det inte med babysimmet (vi har bytt tid och plats) så nu ska vi nog kunna få lite jympat också. Skönt!  Har faktiskt känt lite tristess ett tag och dagar då jag inte har något planerat kryper det lite i mig - vill gärna hitta på något. Så nu står babysång, öppna förskolan, mamma-bebis-fika, jympa och babysim på veckoschemat =) Bra för jag älskar att vara hemma med Alice och vill absolut ha ro att fortsätta vara det och känna så i ett år till.

Imorgon blir det en tur till stan. Lucas har studiedag så vi ska ha lite mys. Förutom Tivoliparken, fika och babysim så får det nog bli en liten runda inom po.p också, fick en trevlig bonuscheck därifrån idag och dessutom 15% rabatt på höstens kollektion =) Kläder behövs ju alltid =P

Miian: Fattar inte det där med lösenordet, hittar inte det =(



 
Åtta ljuvliga månader tillsammans med dig Älskade <3


 


Kommentarer
Så här sa: Marie

Ja tänk vad tiden går fort, tycker oxå det känns som igår man hade sina egna små men dom är ju stora nu. Vilken ljuvlig bild.Kram

2008-09-04 @ 09:25:52
Så här sa: Carro

Fina Alice! Så stor hon blivit, men du o jag har ju tur, gosat o gosar snart bäbis! Vilken lyx =) Jag har miians lösenord, kan skicka det till dig, det går nog bra! Ha en mysig dag på stan! PussKram ILY!

2008-09-04 @ 09:51:47
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: SIS

Världens goaste 8 månaders bäbis! så söt hon är. puss ILY!

2008-09-04 @ 10:47:22

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0