Sjuk älskling =(

Är en liten hängig och gnällig flicka jag har här hemma nu som stånkar "uffff uffff" mest hela tiden.  Hon hade lite feber redan igårkväll, men inatt när hon vaknade (i sin nerkräkta säng) så kändes det som om det var betydligt mer är "lite". Och visst var det så, närmare 39°c visade termometern på, vilket ledde till en flytt till mammas och pappas säng, mitt-i-natten-välling och alvedon men tyvärr inte så mycket sömn. Tror vi slumrade framåt fyra tiden och sen väckte klockan oss innan sju i vanlig ordning. Trött - yes, men vad gör man? Imorse var tempen på 39,3°c, inte konstigt att hon är gnällig, trött och allmänt hängig. Stackars min Liten. faktiskt första gången Alice är sjuk någonsin, inte ens en liten snorande näsa har hon behövt stå ut med någon gång under sina första månader. Nu rinner den däremot. Tjockt, gult och äckligt =( När M kommer från jobb får det nog bli en runda till Kids Corner och inhandlande av sovpuckar (som man sätter under benen på spjälsängen) så Alice får sova  i ett högre läge. Hon är väldigt trött mest hela tiden men har svårt för att somna. Fick bli snabbfrukost på stående fot vid diskbänken idag för Alice vill bara bli buren. 

Nu hörs det  visst "uffff" inifrån sovrummet igen =)




 

Bjuder på ett leende trots att jag inte alls mår bra!



Sovpuckar!

Kommentarer
Så här sa: Marie

Tråk när man är sjuk! Men det går snart över frå vi hoppas, ha det så bra ni kan o ge Alice en kram!!Marie

2008-09-05 @ 15:25:33
Så här sa: Carro

Krya på sötabusan!! Tack för fikan idag! ILY!

2008-09-05 @ 15:51:25
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0