Att prioritera och välja

Kändes som om det skulle bli en riktig tråksöndag idag. En dag som började med att jag mest kände mig bara grubblig och trött och visst livet kan ju inte alltid vara på topp. Funderar fram och tillbaka.. Ibland ter sig livet märkligt och ibland finns det saker man skulle vilja förändra. Mängder av val jag gör varje dag påverkar och blir mitt liv. Varenda stund innebär ofta att man kan välja på ett eller annat sätt och hur fan ska man kunna veta att det blir rätt? Kanske borde man fråga sig lite oftare vad man måste göra, för vems skull och varför? En del saker påverkar man dock lite själv. Vissa saker bara är eller blir av yttre omständigheter. Stundtals önskar jag att både jag och andra hade förmågan att ibland prioritera annorlunda, eller kanske prioritera alls..?  Ja jag funderar, men det finns saker jag inte vill dela med allt och alla så hjälp mig någon, hur f-n lösenordsskyddar man enstaka inlägg i bloggen?? Har (nog?) bestämt mig för att jag inte vill låsa den helt (än?) men enstaka inlägg skulle jag uppskatta om jag kunde bomma igen.

Insåg att det verkligen skulle bli en skitdag om inte jag själv gjorde något åt det. Tog med mina älskade minstingar på en härlig cykeltur. Bara jag, Alice och Linus. Alice satt i cykelsitsen och sjöng hela vägen, Linus pratade, pratade, pratade... =) Redan när vi började trampa mådde jag mycket bättre. Mina älskade kids har ofta en enorm glädje-effekt på sin mamma. Dessutom är det ren LYX att få ägna tid åt enskilda barn i en syskonskara. Eftersom Alice mest hängde med (hon älskar att åka cykel) så fanns det mycket utrymme för mig och Linus.  Vi cyklade till Vintergatan (Lilliz gamla dagis) och där hade vi hela den härliga utegården för oss själva. Gunga, rutschkana och för Linus återupplevdes gamla minnen. Hade verkligen supermysigt. Sen bar det hem för lite lunch till oss alla samt en middagsvila för lilltös. Ikväll åkte vi in till badhuset en runda. Uppskattat som attan! Alice älskar att bada och hennes storebrödrar delar hennes kärlek till vatten. Max och Linus var med (Lucas har varit på innebandycup hela dagen), även M prioriterade om och följde med oss. Det behövde VI, allihop.

Så summerat blev det allt annat än en tråksöndag. Det blev en dag som jag ägnat helt åt mina barn. Fast att tvättkorgen i och med det just nu väller över så har man f-n rätt att få vara bara mamma ibland. Prioritera.




 

*** STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN ***
JAG ÄLSKAR ER!!


Kommentarer
Så här sa: Miian

åh fina bilder!

hoppas du mår bra,förstår ditt tänkande..ibland är livet allt veligt och besvärligt.

kanske denna länken kan hjälpa dej?

http://www.designadinblogg.se/2008/july/losenordsskydda-inlagg.html

kramis

2008-09-21 @ 21:15:01
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0