aj, boo, adda, si???

Trött idag, Alice vaknade inatt och hon fick sova hos oss. Inte bra för varken oss eller bebis. Hon jagar mig i sängen, ligger helst på mig och på det viset sover man ju inget vidare. Upp tidigt blev det också. Lilliz ska fotograferas i skolan idag så han fick väckas tidigare än vanligt. Självklart vill man ju vara nyduschad och snygg på fotot ;)  Stryka skjorta och styla frissa skulle vi också hinna fixa med på morgonen  =) Sen blev en tur till öppna förskolan. Inte den vi brukar vara på utan en annan med babysångs-kompisarna. Trevligt var det även om jag definitivt föredrar vår "vanliga" ÖF, omedgörlig som man är =) Absolut bättre lokaler och betydligt trevligare inrett där. Men men, man måste ju se sig om i världen ;)

Idag kom ett efterlängtat paket på posten =) Alice jacka! The red one i storlek "passar lagom".  Jihoooo, i eftermiddag blir det ett besök till stan och inköp av skor+vintermössa. Kommer kanske en bild på hela outfiten lite senare.

Helt ärligt, tror ni en blivande niomånaders-tös kan prata?  Alice härmar en massa ljud hon hör och när någon säger HEJ till henne svarar hon ofta glatt AAAAJ! Kan det vara en slump varje gång eller pratar min sessa på riktig??! Förutom mamma, pappa och lampa så tror jag hon säger boll (boo), hej (aj), bada (adda) och se (si). Eller... kanske bara är jag som är utomordentligt duktig på att tolka?! =) Nåja, katter, hundar och bilar härmar hon i alla fall - så visst är hon väl oerhört begåvad och duktig :P




 
ADDA???


Kommentarer
Så här sa: Stora sis

Klart att hon kan prata, igår tyckte jag att hon sa apa eller de va kanske pappa??? Kramåpuss ;)

2008-09-24 @ 13:29:18
Så här sa: Miian

klart hon kan prata lilla sötnosen!

Här är en till som härmar efter rejält nu,hänt de senaste dagarna...sååå roligt!

väntar spänt på bild på nya outfiten!

kramis

2008-09-24 @ 19:24:29
URL: http://miian.blogg.se/
Så här sa: Marie

Hon är väl som du var när du var lite du pratade ju jätte tidigt, så det är säker kul Kram Marie

2008-09-24 @ 20:34:57

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0