AL(fons?)ICE... å så planer för en mysig helg

Begravningen var fin. Och nu efteråt känns det bättre än jag trodde tidigare idag. Jag kan verkligen inte sluta förundras över hur många vi är som har vårt ursprung i finaste mormor. Mormor fick nio barn. Åtta av dem har fått egna barn och jag hörde någon nämna att vi sammanlagt är 28 kusiner och 62 kusinbarn (ännu så länge). Sen finns det ju även kusinbarn som fått egna små. Ja vi är många.



Skulle lägga mig tidigt ikväll, men så blev det visst inte. Inte för Alicens del heller. Rena rama Alfons här hemma om kvällarna. Kissat, saga, dricka, pottan, nalle... MAAAAMMA.. och så om igen. Får se vad hon orkar med imorgon. Jag skiter i att de vill ha henne på dagis. En trött Alice är ingen glad Alice och sådan Alice har det bättre hemma i lugn och ro. Jag ska ju inte iväg och jobba så jag måste ju faktiskt inte lämna henne, därmed tycker jag att jag har en skyldighet att välja det som är bäst för henne. Det kommer en tid då jag inte kan ha henne hemma för att hon är lite trött. Men nu kan jag det. Enkelt val.

Imorgon ska vi inviga helgen. Älskling jobbar inatt och sen har han frivecka. Smaka på den, det gillar vi! Har varit liiite smått nere senaste dagarna så nu tänker jag f-n ta mig i kragen och njuta av tid tillsammans. Jag och Alicen inleder myshelgen imorgon på bästa sätt med lunch/fika på stan tillsammans med Bästaste Carro å Leon. Sen är det babysim och på kvällen är farmor anlitad som barnvakt för vi ska på bio ♥ Lucas och Linus ska till sin farmor imorgonkväll. Deras pappa är nämligen på väg hem från sin långresa till Australien. Så hela helgen (och lite till för Lucas del tror jag) kommer de vara hos honom. Våra helgplaner är att bara ta det lugnt och jula lite mellan glögg och fikapauserna.  På fredag blir det hemmamys för hela slanten. Eventuellt en sådan dag då jag bara kommer ur pyjamasen under den tid jag står i duschen :) På lördag ska vi träffa Jon, Caroline och tjejerna. Lite julpyssel ska vi nog få till då. Under helgen ska vi också hinna med lussebak och kanske pepparkakshusbygge. Vi får se. Överst på to-do-listan står iaf: ta det lugnt och njuta.

Imorgon lämnas datorn på lagning för ett tag framöver. Så är det glest med inlägg vet ni varför.

Ha det fint




♥ Världens finaste flicka ♥

(Bilden finns f.ö med i Vincents julskyltning)


Kommentarer
Så här sa: Carro

Fin bild på Alicen! Åh inte lite lyx med frivecka...är verkligen less på L's jobbtider nu. Orkar inte mer! Men han har hittat ett nytt jobb att söka, jiippiieee! Hoppas, hoppas Vilken bio blir det då? Vi såg "Flickan som lekte med elden" igår. Den kom ju på DVD igår och nu vill man ju bara se tredje och sista filmen! Men den kommer inte på DVD förrän den 17e mars =S Och bio lär väl inte hinnas med här hemma.. Jaja, vi ses snart! ILY!

2009-12-03 @ 09:56:27
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0