2009 i ord och bilder

Januari- det nya året välkomnade vi tillsammans med Carro och Linus. Tre dagar senare fyllde älskade Alicen ett år! Det blev många kalas eftersom vi fick dela upp firandet med tanke på våra stora släkter :) Ett par veckor efter sin första födelsedag fick Alice vattkoppor och var ganska prickig ett tag :)

Februari- den 7/2,Fick Carro å Linus en ljuvlig liten gosse då underbara, finaste liten Leon föddes ♥ LYCKA. Min Lilliz fyllde 9 år och firade det i Sälen där han var med sin pappa. Storasyster hade 45-årspartaj :) Jag sökte sommarjobb på CSK och fick det. Vilket innebar att jag kunnat vara hemma hela hösten med Alice också. Vi fick minsann lite vinter i skåne i februari och det bjöd på några härliga utedagar.

Mars- Färjestad började sin promenadseger mot Sm-guldet. Linus sökte musikklass och kom glädjande nog in. Alice fick pippi på Pippi och skulle se "Bitte" om och om igen :)

April- Färjestad (med J.J i spetsen) vann Sm-guld :)) Lovely! Påsken firades hos mellansyster och det var en fantastiskt trevlig kväll. Linus bestämde sig för att bo v.v hos sin pappa. Jobbigt, men nödvändigt om det nu var så Linus ville ha det och mådde bäst av ansåg jag.

Maj-
I början av maj berättade jag för mammi och "pappi" att vi skulle gifta oss. Senare i maj skickades även inbjudan ut till vårt bröllop. Jag beställde brudklänning, vi valde ringar, tillfrågade tärnor, åkte till tyskland för att handla öl/vin/sprit... Ja en underbar resa tog fart på riktigt ♥

Juni-
Började med att jag följde med Lucas på skolresa till Bakken. En underbar dag! Linus ångrade sitt beslut om att bo v.v hos sin pappa och flyttade hem helt igen. I början av månaden drog sommarjobbet på barnkliniken igång. Att jobba funkade visserligen bra, men det var ett evigt lappande med barnvakt och trixande med tider. Midsommar firade vi hos Jon och Caroline.

Juli- Åkte vi till Lalandia med M´s barn. Skönt att komma hemifrån några dagar och njuta av ledighet. Älskling fyllde år :) Jag och Carro bokade biljetter till L.W-konserten. Mellan jobbnätter och vardagspusslande höll jag och Mattias på för fullt med att utforma placeringskort, festprogram och fundera över solosånger, texter och dukning till vårt bröllop. I slutet av månaden åkte jag, M och A till Vimmerby med J, C, E och E. Underbaar dagar :) 

Augusti- Åkte vi till liseberg med mina pojkar. Vi firade Lucas födelesdag där :) och hade det riktigt mysigt. För övrigt var augusti en månad fylld av bröllopsplanering. Min brudklänning blev äntligen klar. Själv blev jag udragen på världens roligaste möhippa! Linus började ny skola och Alice började (efter stor beslutsångest) inskolas på dagis.

September- Den 5/9: Min och Mattias stora dag. helt underbar. Lever fortfarande på minnen från den dagen och vet att ingenting någonsin skulle kunnat bli bättre än så ♥ Är så otroligt glad och tacksam för vår bröllopsdag. Än en gång TACK alla som var med och gjorde vår dag så speciell.

Oktober- Efter en massa skit här hemma bestämde jag mig för att låsa bloggen. Jag mådde verkligen uselt ett tag och även om det idag känns bra igen så finns det saker som aldrig blir riktigt bra. I oktober kontaktade jag studievägledare för att reda ut saker kring framtiden. Ett klokt beslut.

November- Mormor fick stilla och lugn somna in ♥ Jag, carro, Marie och Rebecca var på L.W-konsert i idrottshallen. En oförglömlig kväll :) Här hemma började vi renovera och greja i hallen vilket senare blev ganska bra.

December- Julförberedelserna tog fart på allvar. Lucasfirande med ALice på dagis och med grabbarna i konserthuset. Granhuggningen är en av årets mysoigaste dagar. Julafton firades hos Carro och Linus i Broby och var precis så mysig och skön som julen ska vara. Mamma fyllde 65 år ♥ och vi var där på natten och firade henne. Årets sista dag. Nyårsafton firas som sagt hemma. Mer om det får vi ta i januari 2010.


Nu ser jag med både tillförsikt, oro och förväntan fram emot 2010 för att se vad det året har att bjuda på.

GOTT NYTT ÅR!


Från januari - december:

          

Kommentarer
Så här sa: Marie

Ja tänk vad ett år går fort! Men det var ett roligt år o det hände massa kul! Kram sis =)

2010-01-01 @ 10:31:47
Så här sa: Carro

Kul med sådana här inlägg :) Kul att minnas, se tillbaka! 2009 har verkligen gått i en rasande fart. Känns helt konstigt faktiskt! Tack för nyårfirandet! ILY!!

2010-01-01 @ 17:22:58
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0