Inget dagis (nä helst aldrig)

Katastrofnatt av Alicen inatt och det resulterade i att hon inte väcktes för att köras till dagis imorse. Underbart. Så himla skönt att man kan välja och göra det som känns bäst. Känns förjävligt bara att det där valet snart inte längre går att göra. Avskyr tanken på mindre tid tillsammans med Alicen till våren. Varför i helvete kan man inte få välja om man vill vara hemma med sina barn?! "Kvinnofälla" kallas det. Men det finns faktiskt de mammor som VILL vara hemma med sina små. Jag menar inte att alla måste vara det, men jag hävdar att en hel del vill. Och vad är det fär fälla när man inte kan välja?! Förjävligt att storebror bestämmer vad som är bäst för mitt barn. Ge mig en liten bråkdel av vad det kostar staten att ha Alice på dagis. Så ska jag se till så hon får både pedagogik, mat och socialkompetens. Herrejävlar föräldrar har i alla tider klarat av att ta hand om sina små själva. Läste nyss i en undersökning att 1980 skrattade vi i Sverige 18 minuter om dagen. Idag är siffran nere på 6 minuter. Vet inte om det har något samband, men vem fan hinner skratta mellan stressen på jobbet, dagishämtning, fritidsaktiviteter, läxläsning, middagsmaten och tvättkorgen.

Nog om det. Idag bjöds det iaf på underbar ledighet och vi bjöd in oss på frulle hos Carro å Leon. Mysigt att bara få spontanfika sådär :) Mysigt att få vara i trevligt sällskap med underbara barn och tid.

Ikväll blir det friskis och mer tid för välmående. Men först ska jag och Alice spela Byggare Bob och därefter har Linus lite läxa att ta i tu med.


Kommentarer
Så här sa: Mamma

Oj vad du svär!! Kan förstå att du inte vill lämna Alice inget kul alls! Hoppas du fick ur dig allt på friskis! Kram kram

2009-12-14 @ 18:50:03
Så här sa: Carro

Ja - hata dagis! Om man inte vill lämna då alltså. Jag verkligen vill inte. Önskar önskar önskar att jag kunde vinna en summa pengar så jag kan få/ha råd att vara hemma med min Leon många år till.



Tack för att ni sällskapade oss igår, en väldigt bra start på dagen :) ILY!

2009-12-15 @ 11:44:50
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0