Inget muntert inlägg

Så var den första advent firad och klar. Vi tog tillfället i akt och gick en runda på stan, julskyltningen till ära. Suck, att de inte lyckas bättre. Tråkigt var bara förnamnet på spektaklet. Eller rättare sagt på det uteblivna spektaklet.

Inatt har jag jobbat. Kul, men lugnt. Nästa vecka antas jag få ett besked från högskolan och utsikterna är inte så goda. Tyvärr. Så det blir en vända till studievägledaren i slutet av nästa vecka för att se vad som finns att hitta på. Något jävla framtid måste det väl finnas?

Negativa tankar idag. Märkligt att de bara blossar upp så där. Mitt i julstämning och massa mys. Eller inte. Jag vet inte. Vi hade bestämt att julen 2009 skulle bli lovely. Alicen förstår ju så mycket mer detta året. Och det är mys. Men sen är det en massa annat som snurrar. Lucas och jag tittade på foto från gågna tider härförleden. Julfoto också. SÅ ska julen vara sa han glatt. Det högg till. Ja så borde julen vara. Utan en massa tilltrasslade relationer. Enkelt, varmt och mysigt. Tid tillsammans. För så var det då.

Mattias jobbar julafton. Innan har jag inte brytt mig precis. men nu gör jag det. Känns som att julen 2009 kommer bli likt vilken vardag som helst i det här huset. Pusslande med tider. Farande fram och tillbaka. Lämna här, köra dit, hämta där... Och ingen tid i världen till det man egentligen vill.

Nej. Inget muntert inlägg idag.


Kommentarer
Så här sa: Sandra

Trist när man blir lidande av antagningspoängen till Högskolan. När man vet vad man vill. Tråkigt att inte kunna verkställa de planerna. Vad är det du vill läsa?

Inte kul heller när mannen måste jobba på julafton. Kanske kan låtsas att julafton är en annan dag.... ;) Känns kanske inte på riktigt men så länge man är tillsammans så.

Jag hittar gärna en dag efter helgerna som Alice och Vera kan leka. Hade varit skoj.

Fint det blev i hallen förresten. Sååå snyggt med svart. Har du några tips på hur man övertalar mannen? Min har lång startstrecka när det gäller renoveringsprojekt.

Ha det så bra!

Kram

2009-12-01 @ 18:29:37
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0