Inte vila mamma

Krupphosta och god nattsömn hänger inte alls ihop tyvärr. Det har vi fått erfara under två nätter nu. Alice blir riktigt kass när hon sover. Att ligga ner är såklart inte alls bra för luftvägarna när man har falsk krupp. Då täpper det till ordentligt och det enda som hjälper är att gå ut en stund. Kallt tusan är det ute nattetid kan jag meddela.

Eftersom Alice sovit dåligt inatt ville hon inte riktigt komma upp imorse. Och ärligt talat, det ville inte jag heller. Strax efter tio vaknade hon till ordentligt iaf. Därefter fick vi frullegäster :) Det gillar vi! Carro och Leon hade frallor med sig och det smakade mumsa med färska frallor och trevligt sällskap till frullen :) I eftermiddag bäddade jag ner Alice i vagnen och tog en promenad. Som sagt lite sömn hade ju inte skadat med tanke på den bristande nattsömnen. Vi gick, gick och gick... Alice blev tröttare och tröttare och i takt med det allt mer envis och skulle INTE VILA MAMMA! Nej inte vila, svarade jag och fortsatte gå. Alice fortsatte oavbrutet med sitt INTE VILA. En timme senare sov hon. Lång, kall promenad med snö som gjorde det hela lite mysigare. Alice sover fortfarande och det gör inte ett dugg. Hon behöver verkligen det. Att inte kunna andas ordentligt gör henne väldigt trött och hängig.

Imorgon skulle hon varit med på sin första julfest på dagis. Tänker såklart inte lämna henne. Tur det kommer fler jular och fler fester :)

Här hemma ska det julas ordentligt imorgon. GRANEN ska in. Läääängtar ihjäl mig!!! Sen ska vi förhoppningsvis hinna koka ihop underbara Rocky roads också. Livsfarligt goda och så nödvändiga till glöggen (och allt annat) :)

Dagens mest uppskattade: Julkort! I en tid då nästan all kommunikation sker via dator och sms så är det fantastiskt kul att få ett riktigt, äkta julkort i brevlådan. Det fanns en tid då jag tyckte dessa små rektanglar var ganska överskattade och onödiga. Men idag uppskattar jag dem sjukt mycket och blir nästan som ett barn på julafton då jag ser ett liggande bland posten. Vem är det ifrån? Vad står det? Och idag kom med all säkerhet årets finaste. En ljuvlig bild på underbara Leon med en hälsning från han och hans fina föräldrar :) TACK!

Förresten idag är det sista dagen att posta om man vill ha iväg korten med julposten. Själv får jag (som vanligt) frankera med vanliga frimärken och lägga på en gul låda :) För älskling är inte hemma förrän efter det att brevlådan töms och jag tänker inte ta en långpromenad till i eftermiddag. 

Nu - dax äta lite mellis.


Kommentarer
Så här sa: Carro

Tack för frulle :) Mysigt! Blev inte att vi kom sen för vi åkte hem till ma och pa. Leon skulle äta och jag behövde mer kaffe. Huvudvärk idag. Nu är det äntligen bättre! Hoppas vi kan ses en annan dag! Skönt att Alicen till slut somnade.



Hoppas ni får en mysig dag med att klä gran och göra julgodis imorgon! Njut!



Ah julkort är jättekul att få tycker jag! Det är ngt speciellt med snigelpost idag! ILY!!!

2009-12-16 @ 16:36:28
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0