Luciafirande och Idol

Idag blir det massa lussefirande minsann. Fint det, det behövs lite ljus som lyser upp det här eländet. Först ska vi till Vintergatan och titta på de små när de lussar. Alice ska dock inte vara med, hon ska titta hon också. Ett klokt beslut då de allra minsta ofta bara blir ledsna, inte förstår varför de ska stå där bland fröknar och barn och inte få vara hos mamma och pappa som sitter en bit bort. Kan ju säga att Alice aldrig funnit sig i det ändå ;) Efter lussefirandet bjuds det på kvällsmat på Vintergatan. De är verkligen super på alla sätt. Sen ska jag bege mig till konserthuset och kolla in årets finaste lussetåg. Mu-klassernas luciafirande brukarvara något alldeles speciellt och fantastiskt. I år är det väldigt kul eftersom båda mina pojkar är med. Lucas ska vara stjärngosse och Linus pepparkaksgubbe. Bilder utlovas :)

Senare ikväll blir det definitivt soffan. Tänker inte missa Idolfinalen. Håller tummarna hårt för vår übersköna Kristianstad-Calle. Vilken grabb, vilken röst, vilken stil, vilken ödmjukhet och vilken charm. BEUNDRANSVÄRT. Erik är inte någon av mina favoriter, han gapar alldeles för mycket och blir väldigt enformig i längden tycker jag. Tycker svenska folket annorlunda så är det bara att gratulera honom. För mig är Calle ändå årets stora vinnare. Go Calle GO!!!




störtskön!


Kommentarer
Så här sa: Carro

Calle skulle vunnit! Erik är ju bara för enformig. Knappast sett han utvecklas iaf. Nej Calle rockar! ILY!

2009-12-12 @ 11:31:55
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0