Vad som är viktigt

Egentligen har vi nog en hel del kvar att fixa inför julen. Några klappar. Julgodis. Lite till ätbart till ska inhandlas. Och paketer ska slås in. Dessutom jobbar Mattias hela tisdagen. Ändå känner jag mig inte ett dugg stressad. Jag skulle kunna fylla på med miljoner saker till att göra om jag velat. Men jag skiter i det. När det är jul gör jag saker jag tycker om att göra. Som att gå i stan en halv dag med Lucas för att han ska få sina klappar inköpta. Och för att vi ska få en fika tillsammans. Bara han och jag. Det är viktigt för honom. Det är tradition för honom. Och för mig är det långt viktigare än alla köttbullar i världen. I mitt liv är tid tillsammans det viktigaste på julen. Inte att frysen är full av färsmat vi ändå inte äter upp förrän i april. Så imorgon ska jag med Lilliz på skolavslutning. Sen blir det fika och klappjakt med Lucas. Pulkabacken vill jag hinna besöka med Alice. Därefter finns det säkert både ork, lust och humör till att göra julgodis.

Granen, glöggen, julgodiset, klapparna, pepparkaksbaket, papparkakshuset, julkorten, TID att umgås, prata, spela spel, vara tillsammans.... Det finns massor jag älskar med julen. Men stressen och alla måsten, det ger vi fan i även i år :)

NJUT! Det är ett helt år till nästa gång.


Kommentarer
Så här sa: Carro

Håller med dig love! Hade ärligt talat hellre köpt mamma scans köttbullar än att gjort själv. Orka! Nej njuta och gör det man själv tycker om är det viktigaste. Jag gillar inte att göra massa mat, för jag tycker inte om maten och jag gör det inte bara för att det är jul! Nej, mysa och njuta låter bättre! Vi ses väl på tisdag? :) ILY!

2009-12-21 @ 00:08:32
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: miian

du är en underbar mamma Amanda,du sätter alltid dina barn före allt annat.

Fantastiskt att läsa!

Ha nu en mysig jul!

Kram

2009-12-21 @ 21:51:41
URL: http://miian.blogg.se/
Så här sa: Sandra

Du har så rätt så. Det tål att påminnas om det som är viktigt, ofta, ofta.

Man märker så snabbt på barnen vad som betyder mest för dem. Det de vill ha mest är tid med sina föräldrar.

Nu hoppas jag att vi är friska. Vågar ju knappt skriva det men det verkar som att vi andra sluppit skiten. Då kan vi nog fira jul i lugn och ro vi också.

En riktigt God Jul med massor av tid med din familj önskar jag dig.

Kram

2009-12-22 @ 13:10:16
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0