Världens bästa konsert (dock utan världens bästa Calle)

Varit på världens finaste luciakonsert även idag. Som förälder får man ställa upp och hjälpa till vid konserter och på den andra föreställningen var jag med igen. Underbart. Grymt imponerad av Lilliz som debuterade i år :) Han sjöng med sådan inlevelse, missade inte en textrad och sjöng ut varenda ton. Han är enormt duktig på engelska och det är verkligen skitkul att se den lille parvlen stå där och sjunga engelskatexter som om han aldrig gjort annat i hela sitt liv. Dessutom njöt han av att vara på scen, så coolt. Fjärde året Lucas var med och tyvärr såg jag inte så mycket av honom varken från min plats igår eller idag. Såg däremot när de gick in och när de gick fram för att framföra sin staffanvisa. Grymt! Älskar verkligen luciakonserterna, varje år! Det är värt 100 spänn även om man inte känner en enda unge som uppträder. Fantastiskt duktiga och otroligt proffsiga är de. Fundera på om ni kan offra en hundralapp och en timme nästa år så lovar jag att ni garanterat inte kommer bli besvikna.

Besviken blev jag igår. Calle förlorade Idolfinalen mot tråkiga Erik. Kanske gör det inte ett dugg?! Marie Picasso - vilket skämt. Amanda Jensen är ju fortfarande vinnaren. Och Daniel Lindström. Nä Darin var det väl som gick längst. Egentligen. Känns som om Erik passar i Idolfabriken. In snabbt för att producera ett par skivor nu, sälja som fan under en kort tid och vara bortglömd redan nästa år då Bagge x 2 höjer lovord över en ny superstjärna de aldrig sett maken till. Då ligger Erik där i askan av Idolglöden. Och året där på får vi trogna tittare googla efter vem som egentligen vann? Det året Calle blev tvåa. För CALLE  ja han är för bra för sådant. Calle passar nog inte i en Idolfabrik. För medan Erik och Tove förvandlades till allt mer förutsägbara Idoler blev Calle bara mer och mer Calle. Vecka efter vecka efter vecka växte mr Kristiansson... men han behöll fötterna på jorden. Calle kör på sitt sätt, sin grej, inte särskilt Idoligt men FAN vad bra det blir! Jag är såld på hans röst och hans charm. Hoppas nu fler är det så vi fantaster får lite Calleskivor att lyssna på nu när Idol är slut. Ja gärna många Calleskivor under många år framöver. Inte producerat i Idolfabrikens färdiga form. Utan utifrån mr Kristianssons unika förutsättningar. Det önskar jag mig i julklapp :)

Nu önskar jag att min älskling kom hem från sitt jobb. Känns verkligen som att han jobbar varenda j-vla helg. Nästa helg har han lördagnatt. Nä det är inte ett dugg kul.


Kommentarer
Så här sa: MORMOR

DINA BARN ÄR JÄTTE FINA O DUKTIGA.JAG ÄR STOLT ATT VARA DERAS MORMOR.

2009-12-12 @ 16:56:19

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0