Lampan

Visst är det kul när man uppskattar det man får. Alice gjorde verkligen det igår. Hon fick upp en ny lampa (Ikea,blomma) på sitt rum och var helt överlycklig för den. Så glad att hon inte kunde lägga sig på kvällen. LAMPA vrålade hon om och om igen och tårarna sprutade när vi försökte få henne i säng.. Hon skulle titta på sin lampa heeela tiden och att sova var det inte tal om.  Nåja närmare tio igårkväll somande hon till sist, stackarn var väl rent utmattad :) Imorse när hon vaknade var LAMPA det första hon sa. Blev till att hoppa upp ur sängen för att visa henne att lampan var kvar. Ett bubblande överförtjust skratt bjöd hon på då :) Älskade toka!

Nu är frukosten avklarad tillsammans med lite vardagsbestyr. Massor av böcker har jag och Alice plöjt igenom och sen har vi sjungt flera sånger med hjälp av henens sångpåse som jag gjort. En enkel påse jag fyllt med lite smådjur och annat man kan sjunga om. Ni ser, inte behöver min lilltös gå på dagis inte. Hon underhålls med all tänkbar pedagogik här hemma :) OM jag nu får det där sommarjobbet jag sökt, så kanske jag och Alicen stannar hemma hela hösten också. Vi får se.

Förresten, det ser snyggt ut i toppen på elitserietabellen :)


***Kan vara mycket känslor i en simpel Ikea-lampa :)***

Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0