Vårt liv - våra val

Idag fick vi sova länge! Alice väckte mig strax innan klockan nio. Mysigt det :) Sen satte vi lite fart och när vi var klara åkte vill öppna förskolan. Trevligt som vanligt :) Alice älskar att vara där. Hon grejar med sakerna, "leker" med jämnåriga och hom sitter alldeles stilla och njuter av sångsamlingen. Jag vet att Alice uppskattar besöken där hur mycket som helst. Det händer att jag får höra att jag och Alice är iväg på så himla mycket  :S Kanske borde jag inte ta till mig, men jag ska förtydliga.
 
Vi har ett härligt liv jag och Alice. På förmiddagarna är det oftast bara vi och på eftermiddagarna har vi det härligt tillsammans med grabbsen då de kommer från skolan. Vi har ett liv jag är glad över, mammaledigheten med Alice är absolut en av de bästa perioder i hela mitt liv. Förutom att jag får vara med min underbara dotter varje dag, njuta av att se henne upptäcka livet och omvärlden, så hittar vi också på en hel del tillsammans. Vi går på öppna förskolan, är på babysång, simmar och träffar andra mammor och barn i vårt mammagäng. Vi brukar se till att komma iväg ett par timmar de flesta dagar i veckan och vi trivs med det. Tro mig,  Alice trivs också med det. Jag vet, för jag är med henne i allt hon gör. Hon älskar att leka på Barbacka, hon älskar att träffa kompisarna från mammagänget, hon älskar att  vara på babysången och hon njuter varje sekund av babysimmet. Skulle jag bara sitta här hemma, ta en barnvagnspromenad då och då och ägna resten av dagen åt tvätt, städ och annat hushållsarbete så skulle jag inte vara någon glad mamma. Och Alice skulle inte heller må bra av det. Det vet jag. Och som sagt, oftast är vi iväg ett par timmar per dag, det blir mycket hemmatid ändå (och många promenader också för den delen). Alice är snart 14 månader, det kunde ju lika gärna varit så att hon var på dagis större delen av dagen nu. Det är hon inte, hon är med mig varenda minut och jag är glad över att jag tar vara på min mammaledighet genom att vara med min flicka. Inte bara hålla koll på henne här hemma medan jag själv sköter hemmet.

Så även när vi är hemma är vi mycket tillsammans. Vi leker, badar, sjunger, läser... Jag är ju hemma för att vara med Alice och jag tar vara på den tiden.

Jag är glad över att det är jag, Mattias och Alice själv som styr över vår flickas uppväxt ser ut. Vi känner henne bäst av alla och jag tror faktiskt vi fixar det här ganska hyfsat. Vi har en underbar, härlig, nyfiken, positiv och trygg liten tjej som får massor med kärlek, från morgon till kväll, av mamma, pappa och alla storebrödrar. Bortskämd?! Ja med massor av kärlek, men jag tror faktiskt inte man kan få för mycket av det.




***Varje stund med dig Stjärna***

Kommentarer
Så här sa: Carro

Tror inte ngt barn kan få för mycket kärlek! Njut love av all tid med Alice! Och det tror jag du gör. Och det viktigaste av allt är ändå att NI mår bra! ILY!

2009-02-25 @ 16:55:01
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Mia

Klagar folk på att du inte sitter hemma å ugglar ?

2009-02-25 @ 19:49:32
URL: http://focim.blogg.se/
Så här sa: Mia

Ja, än är inte den sista idioten född....

Barnen måste ju lida något extremt av att inte uggla hemma jämt.... suck

Ja, det är synd att man ens lägger energi på att försvara sig i något sådant. Men man är ju så förbannat känslig när det gäller barnen.

2009-02-25 @ 20:58:47
URL: http://focim.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0