Snart får liten ett eget kypin

Äntligen jympat! Jisses vad jag har behov av det nuförtiden. Mest för att rensa skallen tror jag och för att hämta energi. För det är det jag gör när jag är på friskis  - fyller på med ny energi. Idag har vi så smått påbörjat projekt Alice-rum. Efter mycket funderande har vi nu bestämt oss för att vårt allrum (där vi har tv och dator idag) får bli rum till lilltös. Men innan det kan påbörjas ska först klädkammaren rensas ut och fräschas upp. Dörren ska bort, det ska målas därinne och där ska sedan  bli en tillfällig datorhörna. Kan nog bli bra. Vi funderade också på att ganska omgående göra Alice rum färdigt med väggar, dörr, tapeter och allt som ska till, men vid närmare eftertanke så har vi nog bestämt oss för att vänta lite till med det. Både jag och M tror att Alice kommer använda rummet mer för lek om det är öppet så som det är nu. Enda nackdelen med det är ju att hon  inte kan sova därinne, men å andra sidan så är hon så liten att jag nog vill ha henne inne hos oss ett tag till :)

Så idag har vi börjat rensa, kasta och sortera i klädkammaren. Jäklar vad skit man samlar på sig!

Dessa träbokstäver ska jag beställa från panduro. Sen ska de målas i antingen rosa eller svart och därefter få pryda Alicens vägg :)













Kommentarer
Så här sa: Miian

hey babe!

Ja nu e hon stooora tjejen,som går på dagis :)

Låter spännande med rum till Alice,men ni kommer ha tv m.m kvar där med eller?

Kramis

2009-01-19 @ 21:22:49
URL: http://miian.blogg.se/
Så här sa: Carro

Hej love! Vi ska ju till stan imorron. Men om ni inte kan ses imorron så kanske vi kan komma in en stund på onsdag oxå...



Alice rum kommer bli jättefint. Jag vill oxå ha såna där bokstäver, så fina ju! Smart att flytta in dator i klädkammaren o så får ni ju rensat där på köpet ;) ILY!!!

2009-01-19 @ 23:15:52
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0