Födelsedagen i ord och bilder

 
första födelsedag var fin:) Om man bortser från att Stjärna vaknade med lite feber och fortfarande var lite hängig så blev det en jättebra dag iaf. Just med tanke på att hon var sjuk så väckte vi inte Alicen (hon blir grymt sur!) utan lät henne sova tills hon vaknade av sig själv (halv tio!) och då blev det välling på sängen och paket minsann. Trots att hon är liten så älskar hon paket (hmm..undrar vem hon har det efter ;) Hon sliter och drar i pappret med spänd förväntan :) Av oss fick hon stolar+bord, en brio-spis, lite  "köksgrejer", kritor, en telefon med mååånga knappar (uppskattades!) och klännig+leggings. Efter en mysig morgon med Alicen ägnade vi sedan det mesta av dagen till att duka, laga mat och fixa inför kalaset. På em kom gästerna och det blev mer paket, sång och uppvaktning :) Alice åt favoriträtten makaroner och wienerkorv medan vi andra åt kycklingpaj och sallad. Sen blev det självklart  tårta. Jag är definitivt ingen tårtfantast men den här var faktiskt god och dessutom är jag helnöjd med designen :) Det var Alice också även om hon givetvis kallade den för bovvej ;)

TACK alla som på olika sätt uppvaktat Alice på hennes första födelsedag :)

Om ett par veckor ska det kalasas igen :) Då ska vi fira med M´s släkt och då tillsammans med Alice storebror som också fyller år nu i januari. 

 
  
*** JA MÅ HON LEVA ***


Mycket papper och paketer


Att pussa Bovvej var plötsligt nödvändigt mitt i paketöppnandet ;)

 
Laga mat. Äta mat


Fina Kittytårtan


Ett ljus, hipp hurra på min födelseda!

 
Hur äter man tårta egentligen?!


Såhär är nog bäst 

 
Fast såhär får man ju i sig mest :)


Alice sov en stund, men vaknade igen och underhöll sina gäster


Återigen ett stort tack till alla som gjorde Alice födelsedag till en fin dag för henne och för oss!
Nu har vi minsann en ettåring i huset :)

Kommentarer
Så här sa: Therese

Vad skoj att höra. Ja det är nog något speciellt med det första utav allt...första födelsedagen, första leendet, första stegen snd so on.



Ja jag hoppas vi slipper alla bacillusker snart :]



Ha en fin måndag. Kram

2009-01-05 @ 09:32:58
URL: http://fesan.webblogg.se/
Så här sa: Carro

Ah Alicen hade nog en fantastisk födelsedag! :) ILY!

2009-01-05 @ 10:05:25
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: * Linda me Cazandra *

Jätte fin blogg =) Alice är jätte söt ?= Ser att du är FBK:are =) De är jag me =)

2009-01-05 @ 12:14:35
URL: http://liindac.blogg.se/
Så här sa: Sandra

Åh vilken SUPERFIN tårta! Mysigt med ettårskalas! Jag har börjat planera lite inför vårt som är alldeles snart ju. Ska bli kul!

Kram

2009-01-07 @ 12:25:21
URL: http://loppanbus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0