Vattkoppor??!

Ja jag undrar om det är det eller vad? Alice har små prickar och en del ser lite vätskefyllda ut, men de är som sagt små. (Ska se om jag kan få till någon bild på det senare) När grabbsen hade vattkoppor så hade de allt annat än småprickar. Jisses, Lilliz som bara var några månader när han fick det blev ett rent utställningsobjekt och grannarna runtomkring gick in för att titta på honom. Har aldrig sett något så prickigt i hela mitt liv! Han har dessvärre ganska många ärr från den rundan. Men man kan ju drabbas väldigt olika har jag hört, vissa har ju inte mer än ett par koppor så vem vet?! Antar att det bara är till att vänta och se. Skulle väl vara typiskt om Alicen åkte på en rejäl omgång nu då, vi är ju aldrig sjuka i det här huset :S Jaja hursomhelst så vågade jag  inte åka på mammabarn-jympan idag för OM det är vattkoppor så är det ett dåligt alternativ att åka dit.

Idag har vi ist haft en riktig hemmamysdag. Efter frukost blev det ett bad av Alice (mjukost är ett pålägg som verkligen har en förmåga att lämna läbbiga spår) och sen var det  dax för sagoläsning :) Alice älskar böcker! Efter det fixade jag undan lite här hemma. Fick faktiskt både dammsuga, torka några golv och greja med tvätten innan min stjärna tröttnade och hojtade efter sällskap igen :) Efter lite lek och lunch störtsomnade hon sen  för en liten stund sedan.

I em får det bli en promenad och ikväll eventuellt ett pass på friskis. Ja jäklar var där var folk igår förresten. Jag bytte nämligen om på plats och hade även räknat med att det skulle vara en hel del folk så jag såg till att vara  i ganska god tid. Trots det så höll jag på att missa jympan. När jag stämplade in var där bara sex (av 110) platser kvar, så det var nog ganska många som fick avstå.

Jippieee nu kom posten :) För ett tag sedan köpte jag elefanttyget från Mairo till Alice. Hade bestämt mig för att jag skulle ha det och kom på att jag ju kunde söka efter det på Tradera. Till min stora glädje fanns där fem meter paneltyg, direkt från butikshylla och i rätt färg :) Glad blev jag när jag vann auktionen för (i sammanhanget ynka) 260:- Känns väääldigt billigt om man jämför med priset hos exempelvis frapp. Där är meterpriset något helt annat.


 
Frukost :)


BADGLAD :)
(Om man tittar noga kan man nog se en liten prick vid ögat och en på kinden)


 
Ajabaja!! Suck Alice älskar att klättra :/


Koncentration!




Kommentarer
Så här sa: Björn

hejsan vännen!!

Tack för ditt inlägg...

C U on the blogg!!

2009-01-13 @ 16:25:24
URL: http://singelpappa.blogg.se/
Så här sa: Carro

Ah va lik Lilliz hon är på bilden när hon badar! Galet! Hoppas vi ses ngn dag snart! ILY!

2009-01-13 @ 16:48:22
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0