Första nattpasset

Vilken dag. Alicen är riktigt kass igen och det har varit bära, bära och åter bära som gällt hela dagen. Vi tog en liten promenad vid middagstid, kände att vi båda två hade stort behov av att gå ut och dessutom är det inte helt fel att komma ut i friska luften när man har feber. Så Alice bäddades ner i vagnen och jag fick ut och röra på mig. När vi kom hem igen var hon helt slut och det var lagom med en middagsvila. Alice ville ha "inga" (välling) och det fick hon såklart, skönt med välling när man är sjuk och inget annat funkar. Jag försökte också sova en stund, men trots att Alicen sov i över två timmar så lyckades jag inte somna alls. Synd, för inatt ska jag jobba och det hade ju varit betydligt roligare om man kom till jobbet lite pigg och utvilad :)

Inatt ska jag också finstudera schemat :) Jag behöver verkligen få till ett litet byte någon dag. Jag och älsklingen har nämligen lyckats peta in en tur till Lalandia med hans barn, en tur till Vimmerby med Alicen och nu ska vi även hitta en lucka till en göteborgsresa och två dagar på Liseberg med mina grabbs.

Fullspäckat schema.


Kommentarer
Så här sa: miian

oj hinner du jobba i sommaR?? ;)



Stackars Alicen,"bara" feber som spökar eller hon är förskyld och annat tråk med?



Gå på toa ensam är inte att tänka på när kidsen är sådär mammiga.

jesus.

Men man får njuta,snart vill dom inte se röken av oss.



Lycka till på första jobbenatten!

Kram

2009-06-10 @ 21:42:11
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0