Rena rama sandlådan

Idag hade jag en massa borde, måste, skulle... men fick knappast någonting gjort. Började dagen med frukost på altanen, även om jag inte är nöjd med sommarvädret så har det iaf gått att vara ute idag. Efter frulle var jag och grabbsen och spelade äventyrsgolf och sen tog vi en fika. Fick också sandlåda (hmm..plastlåda med lock) fixad till Alicen idag. Avskyr sandlådor som inte går att stänga utan som istället inbjuder alla grannskapets katter till att göra sina behov i. URK!! Vill folk ha katt så gärna för mig MEN inte i mitt barns sandlåda iallafall. Hittade en sandlåda på BR, den ser ut som en bil och den kan lika gärna fyllas med vatten som med sand. Alice gav den högsta betyg och lekte länge länge länge i den.(Trots att hon verkligen lekt lääänge blev hon arg när det var dax att gå in och duscha av all sand!) Själv tycker jag den är supersöt och locket är då det som gör att den även får högsta betyg av mig :)

Haha Söte Alicen döpte idag sin docka alldeles själv. Efter pyjamas och tandborstning ikväll lekte vi en stund med den nya dockan som hon fick av mormor å "morfar" när de varit i Spanien. Vi bytte kläder på henne och satte på henne blöja :) Jag frågade Alice vad dockan heter och gav henne sen en massa namnförslag som hon känner igen. Varje gång svarade Alice NÄÄÄÄ!!

-Men vad heter dockan då, undrade jag till slut.
-MMMA, svarade Alice och tittade bestämt på mig.

Just det, Emma heter hon såklart :) Emma-böckerna är ju riktiga favoriter förtillfället. Söte!

Nä nu får jag tömma diskmaskinen, så jag kan stryka något på att -göra-listan.











Bild lånade från BR

Kommentarer
Så här sa: Carro

Åh vilken söt sandlåda :) Jättefin ju! Kan tänka mig att alicen har kul i den :P ILY!!!!!!!

2009-06-15 @ 23:02:11
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0