Vår dag och kväll

JAG är så otroligt glad och så lyckligt lottad.  Ville faktiskt bara säga det :)

Idag har jag varit och blivit plåtad till id-brickan som ska bäras synligt på sjukhuset i sommar. Efter det var älsklingen och jag på friskis och köpte varsitt årskort på alla träningsformer de har :) Så nu jäklar ska det tränas! Idag fyller friskis i vår lilla stad nämligen 25 år och de hade ett kanonerbjudande på trekombi-korten just idag. En tur till city hann vi också med i förmiddags, där blev det fika och lite paketinköp. Sen var det simdax för mig och Alicen och det var givetvis uppskattat som vanligt :)

Förresten de ringde från Vintergatan idag. Alice börjar inskolas den 26/8. Ångest! Men nu är jag väldigt glad över att vi fick plats där och att vi tog den. 13 barn och fyra personal blir det till hösten :) Dessutom verkar det vara fullständig kaos i kommunens barnomsorg, inte bara med nedskärningarna utan även med förskoleplatser.  Glad att jag INTE ska ha min Alicen i den verksamheten. Nåja på Vintergatan ska de bara få låna henne väldigt lite, tio timmar i veckan ska jag försöka stå ut med att lämna henne.

Inatt är mina grabbs hos sin pappa. Jag och Alice har varit ute och cyklat en lång härlig runda ikväll. Innan dess träffade vi min underbara vän Jessica och vi tog en liten promenad tillsammans med henne. Tyvärr ses vi alltför sällan nu när inte jag jobbar, men vi har kontakt jämt jämt jämt. Sisådär 20-30 sms om dagen är inte ovanligt :) Nästa vecka ska vi minsann få till en tjej-och tjatkväll. Lääängesen sist! 

För en stund sedan somnade äntligen Alicen. Babysimmet ligger lite knas, det är egentligen på Alice sovtid och därför brukar det bli ganska fel på torsdagar. Mysig kväll har vi haft iaf. Läst en massa, lekt favvoleken "gumman lådan", ritat, byggt med klossar och sjungit igenom hela sångpåsen :)

Nu ska jag kasta mig i soffan och varva ner en stund innan sängen kallar. Blir en lååång natt utan älsklingen (som jobbar). Usch gillar INTE :( Jag kan inte sova utan min M :'(





Kommentarer
Så här sa: ElisabethC

13 barn på 4 vuxna,det kan ju inte bli bättre. På min dotters var det ca 23 barn på 3 1/2 vuxen. Men förstår att du har ångest.. Min dotter började p dagis när hon var ca 15 mån. Nu vill jag ha pojken hemma tills han är 2... vill inte lämna =(

2009-05-07 @ 22:29:16
URL: http://tildatexas.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0