Livet, barnen och kärleken

Har sagt det förr och jag säger det igen... Det är inte helt enkelt att få ihop det här hemma med alla barnen. Menar inte att vi har megaproblem just nu, men det är småsaker mest hela tiden tycker jag. Jag älskar M och jag vill absolut inte, inte för något i världen, förlora det vi har. Men det är svårt och ibland känns det som om det kvittar vad vi gör. Det blir aldrig tillräckligt bra ändå. Det blir liksom aldrig bara lugnt. Ibland har jag full förståelse. Ibland känner jag mig uppgiven och frustrerad. Ibland känner jag mig tålmodig, lugn och behärskad. Ibland känner jag bara att det är ett jävla gnällande...

Nåja...

                           ----------------------------------------------------------------------------

Känns som om jag kryat på mig lite under dagen. Skönt, nu hoppas jag bara att det fortfarande känns så imorgonbitti. Brukar vara då det är värst liksom. Imorse mådde jag faktiskt riktigt kasst. I eftermiddags var det babysimdax. Älskling simmade med Alicen (tror faktiskt det blir vår sista kurs på simmet nu) och jag gjorde fina C sällskap i hennes affär en stund. Fika och tjata blev det där :) Efter Alicens bad stack vi inom på Po.p och hämtade Alice nya mössa som äntligen kommit. Eller... det var längesedan den kom men jag hade visst missat deras samtal på min svarare och idag fick jag en påminnelse :)

Lilliz åkte hem själv med bussen från skolan idag. Han har gjort det de senaste dagarna och är så duktig! Idag hade han kompis med hem. Gick jättebra. Så glad att han trivs i skolan nu. Och att han mår så bra. Idag köpte vi ett eget busskort till honom. Stort! Han var helt lycklig och sa att det kändes speciellt :) Sen valde han ut ett bra fack i skolväskan och packade omsorgsfullt ner det. Underbara Lilliz. Han börjar bli stor och han är så himla lätt att ha att göra med just nu. Allting är ja mamma, visst mamma, okej mamma. Antar att det bara är till att njuta så länge det varar.

I eftermiddag har det varit mycket bus och lek med Alice.  Hon älskar när man leker med henne. Riktiga lekar. Som att hon säljer kakor och kaffe och jag kommer och köper :) Favvoleken just nu. Hon lägger duk på spisen och radar upp sina kakor fint på den. Sen är det bara att beställa. "Pengar" måste man såklart ge henne och allting kostar "ETT...TVÅ!!" :)

Alice vill ha mycket mamma just nu. Mysigt tycker jag och försöker ge så mycket jag bara kan. Ikväll gjorde vi lera. Hon älskade verkligen det. Vi lekte hur länge som helst och både jag och Linus tröttnade innan Alice var färdig :) För er som inte provat att göra egen lera så är det busenkelt. Och betydligt bättre än de där småburkarna man köper.

Lucas sover hos sin farmor inatt. Han hade innebandyträning ikväll och jag har inte haft bilen hemma för Mattias jobbar natt. Skönt när saker och ting går att lösa ändå. Lucas har varit så underbart glad idag. Hans glädje smittar av sig, för han sprudlar verkligen ♥ Ibland förvånas och förundras jag över hans vilja att fortfarande prata med mig. Om betydelsefulla saker. Som kärlek och annat vikitgt. Jag är glad att han gör det och jag försöker absolut lyssna och undvika klumpiga kommentarer. Jag vet att han är i en känslig ålder och att det inte alls är självklart att mamma ska få ens förtroende längre. 


 







Kommentarer
Så här sa: Carro

Fint inlägg love! Du har så fina barn, allihop! Saknar er massor! Oh ja, hemgjord lera är bäst! Gjorde ofta trolldeg när man jobbade på dagiset i gbg. Salt och gott, hehe :) ILY!!!

2009-11-13 @ 10:09:04
URL: http://carolinus.webblogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0