Spöket Laban

Jodå, jag har tänkt uppdatera här, många gånger - men det blir liksom inte av. I torsdagsnatt jobbade jag. Hade tackat ja till beredsskap tidigare i veckan men blev inte jätteglad när de ringde 21.15 och sa att jag behövde komma in. Inte lätt att vara på plats och ombytt till 21.30 inte :S Visst, jag förstår att man får räkna med att jobba med kort varsel, men en kvart? Och det hela handlade dessutom om ett vak där de vetat om att den tänkta personalen till den uppgiften sagt upp sig sedan långt tidigare. Alltså kunde de ringt mig senast på morgonen och talat om att jag behövde jobba. Nåja, jag trivs och det är kul så jag ska inte klaga, men det hade underlättat med lite vila på dagen. Fredagen var iaf hur mysig som helst. Mattias var ledig och vi var mest tillsammans. Jag sov bara till strax efter elva och efter frukost och lite grejande här hemma körde vi till stan. Strosade en runda och mös när Alicen sov i vagnen och sen tog vi en runda ner till tivoliparken när hon vaknat. På kvällen lagade vi god middag (kycking i jordnötssås, inte nyttigt men smarrigt värre) och sen var det Idol för hela slanten :)

Igår jobbade älskling hela dagen. Varenda jävla helg är det något jobbpass. Tråååk! :( Jag, Linus och Alicen tog en underbar promenad in till stan. Jisses vad härligt väder. Och det är så mysigt att gå nere vid sjön nu. Alice var först tokarg för att hon inte fick ha vinteroverallen på sig. Det var för varmt. FINA VALLEN skrek hon i högan sky! Hon älskar sin vinteroverall. I fredagskväll hade hon på den inomhus. Fin, men svettig :) Efter lite fika på stan igår mötte vi upp Caroline, Ebba och Esther. Dax för biopremiär med Alicen! Vi såg Spöket Laban (så söt film) och liten stjärna var hur duktig som helst. Satt mest och kommenterade det som hände på bioduken :) 45 minuter varade filmen och det var alldeles lagom. Linus var inte så sugen på att se Laban så han kollade på Upp istället i salongen intill :)

En underbar lördag tillsammans med mina fina avslutades med pizza och soffmys. Jag och älskling kollade på Robins och sen blev det film (Falk). Lyckades se det mesta av den faktiskt trots att jag slumrade till i soffan några gånger. 

Idag har jag städat lite här hemma. Mattias som ska jobba inatt vilar just nu så därför har dammsugaren fått tystna en stund.  :( BLÄ, vet att jag nämnt det mååånga gånger men jag avskyr verkligen att sova utan honom!

 

   
 
***Redo för höstpromenad***





***Biomys***


Kommentarer
Så här sa: Carro

Fina ni är :) Leon har fått inviga sin overall i helgen. Sååå fiiin!! Mys med bio :) ILY!

2009-11-01 @ 16:09:29
URL: http://carolinus.webblogg.se/
Så här sa: Marie

Mysigt med bio! Men jag håller med jobba helg är inget kul! Jag har oxå jobba men nu är det över för denna gång! Kram

2009-11-01 @ 17:26:57
Så här sa: miian

finfina bilder =)

Skoj att det gick bra på Laban,tror inte Lowa hade fixat det.

Fast är ju lite annorlunda att se på bio och tvn hemma ;)



Hoppas du får sova med din man inatt.

Kramkramkram

2009-11-01 @ 21:22:09
URL: http://miian.blogg.se/

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0