Inte en god-morgon

Ja det började verkligen inte bra det här. Eller vad sägs om att dela sängen med en gnäll-Alice hela natten?! Sen skulle det lämnas på dagis och det var allt annat än poopulärt. "HEEEEEEMMA" vrålade Sprallis innan vi ens lämnat huset. Näpp idag ville hon inte alls. Grät när jag tog henne ur bilen, var ledsen när jag bar in henne på dagis, vägrade ta av ytterkläderna. Vi tog det lugnt. Pratade och myste i hallen en lång stund innan jag lämnade henne. Lovade henne att det inte skulle vilas på dagis idag, lovade att hämta efter maten och den underbara personalen lovade Alicen en promenad. Tillsammans med älskade Bovve och Mjau (katten Alice promt skulle "söpa"). Då gick hela dagisgrejen hem och Alice kostade nästan på sig ett litet leende när jag skulle gå. Men bara nästan. Kändes tungt som f-n att lämna henne idag. Fredag och vi skulle varit lediga, men hon behöver komma in i dagistjofräset. Idag var det bara sju barn på dagis. Sju barn och fyra personal så de hinner med henne. Jag vet att de gör allt för att hon ska få en bra dag.

När jag kom hem hade rektorn från Linus skola ringt. Har varit massa tjafs de senaste dagarna. Trist. Men de har iallafall tagit tag i det och nu hoppas vi att alla inblandade jobbar framåt. Linus är en fantastisk unge. På många sätt. MEN han har svårt för att knipa käft och det krävs ibland att man gör det.

Direkt efter samtalet med rektorn ringde det igen. Från Vintergatan. Alice hade det kanon! Hon vägrade frukost här hemma men de hade försett henne med macka, mjölk och plommon på dagis. Hungriga barn är inte lätta att få på humör och därför är det bättre att de äter utanför måltidstiderna än inte alls resonerar de där. Mackan i magen gjorde susen, Alice hade lekt, skrattat och varit glad och nu skulle de bege sig på den efterfrågade promenaden. De ville bara ringa och berätta det. Så jag skulle slippa vara orolig över min stjärna. Trygga föräldrar - trygga barn. Jag är så tacksam och glad över att vi fick plats på Vintergatan.

Kanske det blir en bra dag iallafall?!




*** och så här gott sov vi inte hela natten... ***

ÄLSKAR DIG


Kommentarer
Så här sa: Carro

Fy f-n jag lider med dig love! Måste varit jävulskt att lämna henne :( Men samtidigt avundas jag dig/er för att ni har fått ett fantastiskt dagis till Alice. Hoppas ER dag slir bra trots allt! ILY!

2009-10-02 @ 12:05:22

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0