Att trivas

Älskling är och tränar och här sitter jag igen. Haft en mysig (men kort) kväll med mina små. Tog ett bad med Alice, läste saga och nattade henne strax efter åtta. Alltid blir det i senaste laget. Jaja mys var det iallafall. Sen kollade jag lite på Idol med Linus innan det var dax att säga godnatt till honom också. Idol är hans absoluta favvoprogram och i pauserna ser han altid till att plocka undan på rummet, borsta tänderna osv, allt för att få se hela programmet :) Han har verkligen vuxit min lilla Lilliz. Numera går det mesta ganska smärtfritt med honom. Behöver aldrig tjata för att få upp honom ur sängen, få iväg honom till skolan etc, t.o.m läxorna sköter han ok. Så är det när man trivs. Det är A och O. Han trivdes verligen inte det på sin förra skola. Jag förstår honom. Nu är allt så annorlunda. Tänk vad bemötande och förhållnngssätt är avgörande för mycket...

Nu ska jag krypa ner under filten på soffan. Mys med höst. Mys med masor av ljus. Men inte mys att behöva lämna min stjärna imorgon. Jag vet, jag tjatar som fan om det. Men det får mig faktiskt att må dåligt. Sen får det mig att panika inför våren. Då är det jobb/plugg som gäller för min del och kanske/förmodligen/säkert fler timmar på dagis för Alicen. Jobb/plugg... Ja vad f-n ska man göra?!

Nytt jobb mottages tacksamt. Som sagt att trivas är A och O.


Kommentarer

Tyck till här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara för mig)

Din blogg:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0